تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۹۹۲۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
به‌منظور بررسی فرصت‌های اقتصادی؛

مدیرکل صمت استان خراسان رضوی با سرکنسول ایران در کازان روسیه دیدار کرد

مدیرکل صمت استان خراسان رضوی با سرکنسول ایران در کازان روسیه دیدار کرد
‌می‌متالز - سرکنسول ایران در کازان روسیه و مدیرکل، معاونین صمت و تعدادی از مدیران مجموعه‌های اقتصادی استان جهت بررسی فرصت‌های اقتصادی در تاتارستان روسیه دیدار کردند.

به گزارش می‌متالز، «امیررضا رجبی» مدیرکل صمت با تاکید بر ظرفیت‌های صنعتی و تجاری موجود استان برای صادرات محصولات صنایع غذایی و کشاورزی، تجهیزات و مصالح ساختمانی، محصولات پتروشیمی، خدمات فنی و مهندسی، کیف، کفش و چرم به روسیه برای حضور در دو رویداد نمایشگاهی صنایع روسیه (INNOPROM) و نمایشگاه «حلال کازان سامیت» اعلام آمادگی کرد.

براساس این گزارش، در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان روسیه با مدیرکل، معاونان بازرگانی و توسعه تجارت و امور صنایع صمت، نمایندگان سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی، شرکت شهرک‌های صنعتی استان و برخی دیگر از مدیران اقتصادی استان موضوعاتی نظیر تبادلات مالی و انتقال ارز شرکت ها، همکاری‌های مشترک فنی در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی، معرفی توانمندی‌های صنعتی، معدنی، تجاری، فرهنگی و ... استان خراسان رضوی در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و حضور موثرتر در حوزه کشور‌های اوراسیا از جمله روسیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

«داوود میرزاخانی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان با اشاره به وجود روابط سیاسی مطلوب ایران با روسیه اظهارکرد: شرایط تجارت با روسیه در هیچ زمانی به اندازه اکنون فراهم نبوده و ترک بازار روسیه از سوی شرکت‌های اروپایی فرصت طلایی برای حضور قدرتمند فعالین اقتصادی ایرانی در بازار روسیه محسوب می‌شود.

وی افزود: کشورمان فرصت مغتنمی برای حضور در حوزه صنعت روسیه دارد و اگر صنعت گران مان از این فرصت به خوبی استفاده کنند، حتی در صورت بهبود روابط روسیه و کشور‌های غربی این بازار را در آینده نیز در اختیار خواهند داشت.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده