تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۳
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۲۹۹۴۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استیضاح وزیر صمت اعلام وصول شد

‌می‌متالز - محمد رشیدی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه مورخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ کمیسیون صنایع و معادن پس از بررسی‌های لازم مطابق ماده ۲۰۱ آیین نامه داخلی مجلس که با امضای ۴۰ تن از نمایندگان تقدیم هیات رئیسه شده بود، اعلام وصول می‌شود.

به گزارشمی متالز، محمد رشیدی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه مورخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ کمیسیون صنایع و معادن پس از بررسی‌های لازم، مطابق ماده ۲۰۱ آیین نامه داخلی مجلس که با امضای ۴۰ تن از نمایندگان تقدیم هیات رئیسه شده بود، اعلام وصول می‌شود.

وی افزود: مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس، وزیر صمت حداکثر ظرف ده روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی خواهد بود.

احتمالا جلسه استیضاح فاطمی‌امین دهم اردیبهشت برگزار می‌شود

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که احتمالا جلسه استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه دهم اردیبهشت برگزار می‌شود.

احمد نادری اظهار کرد: بنا بر ماده ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر صمت حداکثر تا ده روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در مجلس است؛ بنابراین، احتمالا جلسه استیضاح وزیر صمت، یکشنبه دهم اردیبهشت تشکیل خواهد شد.

همچنین روز گذشته، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی استیضاح وزیر صمت در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنم در صورتی که طرح استیضاح وزیر صمت به صحن علنی مجلس ارجاع شود، وزیر صمت به سختی بتواند این بار رای اعتماد بگیرد.

مصطفی طاهری در تشریح نشست یکشنبه ۲۷ فروردین ماه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به حضور فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه استیضاح وزیر صمت بررسی شد، گفت: این استیضاح سومین استیضاح وزیر صمت بود که طی ماه‌های گذشته به کمیسیون ارجاع شد؛ در نخستین استیضاح، تعداد متقاضیان به کمتر از ۱۰ نفر رسید، دومین بار نیز استیضاح وزیر صمت در صحن علنی مجلس مورد رسیدگی قرار گرفت و مجلس دوباره به آقای فاطمی امین رای اعتماد داد.

وی با بیان اینکه سه گروه خواستار استیضاح وزیر صمت هستند و تعداد امضاکنندگان نیز ۳۷ تن است، افزود: یکی از طرح‌های استیضاح وزیر صمت ۱۷ محور، دومین طرح استیضاح ۱۲ محور و طرح استیضاح بعدی نیز یک محور دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، آشفتگی بازار خودرو را شاخص‌ترین محور استیضاح دانست و ادامه داد: بازار کالا‌های پایه‌ای، ارتباط میان قیمت کالا‌ها و نرخ ارز، انتصابات در معاونت‌ها، هیات مدیره‌ها و مدیران عامل شرکت‌ها از محور‌های استیضاح وزیر صمت است.

طاهری با بیان اینکه در نشست نمایندگان استیضاح‌کننده سوالات خود را مطرح کردند و وزیر صمت نیز به بیان توضیحات پرداخت، تصریح نمود: در صورتی که متقاضیان استیضاح از توضیحات وزیر قانع شوند، انصراف می‌دهند، در صورتی که تعداد استیضاح کنندگان به کمتر از ۱۰ تن برسد، استیضاح به صحن ارجاع نمی‌شود، در غیر این صورت، استیضاح وزیر صمت در صحن بررسی خواهد شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پیش‌بینی می‌کنم در صورتی که طرح استیضاح وزیر صمت به صحن علنی مجلس ارجاع شود، وزیر صمت به سختی بتواند این بار رای اعتماد بگیرد.

منبع: تابناک

عناوین برگزیده