تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۹۹۹۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل راهداری استان زنجان:

۷۵ درصد بار خروجی معادن استان زنجان بدون بارنامه حمل می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل راهداری استان زنجان با بیان اینکه ۷۵ درصد بار خروجی معادن استان زنجان بدون بارنامه حمل می‌شود گفت: همین امر زمینه قاچاق کالا را فراهم می‌کند.

به گزارش می‌متالز، جعفر قزوینیان اظهار داشت: امسال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای ساخت راه‌های روستایی ماهنشان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در طول سال نیز اگر کمیته برنامه‌ریزی پیشنهاد راهداری را قبول کرده و اعتبار بیشتری اختصاص دهند، در این شهرستان پروژه‌های راه روستایی متنوعی که وجود دارد به سرانجام خواهند رسید.

مدیرکل راهداری استان زنجان با اشاره به اینکه پرداختی معدن‌داران در راستای بهبود وضعیت راه‌های شهرستان ماهنشان تاکنون مناسب نبوده است، گفت: میزان پرداختی از سهم یک درصد معادن به استان بسیار ناچیز است.

وی اذعان کرد: اواسط سال گذشته مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از محل یک درصد معادن به استان اختصاص یافت و مقرر شد تا ۳۰ میلیارد تصویب شده نیز امسال از این محل اخذ شود و در اختیار استان قرار گیرد.

قزوینیان گفت: استان زنجان جزو استان‌های برتر در تامین بار از معادن است و می‌تواند ۲۰ درصد بارنامه از معادن را اخذ کند، اما با این حال ۷۵ درصد بار‌ها غیر مجاز می‌رود و بارنامه‌ای صادر نمی‌شود، ولی دولت قانونی تصویب و وزارت صمت را ملزم کرده تا تمام بار‌هایی که از معادن خارج می‌شود بارنامه اخذ کنند.

قزوینیان تصریح کرد: این امر تاثیر مثبت بر کنترل بار از معادن خواهد داشت چراکه درآمد راهداری از این محل بالا خواهد رفت و می‌تواند در بهبود وضعیت راه‌ها به کارگیری شود.

وی با بیان اینکه تاکنون میزان بار خروجی معادن مشخص نبود، گفت:، اما با صدور بارنامه قاچاق بار نیز به حداقل کاهش می‌یابد و در پی آن معضلات اجتماعی نیز به حداقل می‌رسد.

منبع: موج رسا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده