تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۴۴
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۹۹۸۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک گروه امنیت انرژی مطرح کرد؛

دلار با چالش جدی مواجه است

‌می‌متالز - دلار آمریکا با ظهور جایگزین‌های دیگری برای این ارز با چالش مواجه شده است.

به گزارش می‌متالز، «گروه امنیت انرژی» آمریکا بر این باور است که به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه مخالفان سیاست این کشور و تهدید آن به مسدود کردن دارایی‌های مالی خود در بازار آمریکا، دلار آمریکا با ظهور جایگزین‌های دیگری برای این ارز با چالش مواجه شد.

یک گروه آمریکایی متخصص در امنیت انرژی معتقد است که دلار به عنوان استاندارد تجارت بین‌المللی با چالش جدی همراه با ظهور ابزار‌های جایگزین مواجه است، اما رقابت با آن زمان می‌برد.

گروه امنیت انرژی آمریکا بر این باور بود که جایگزین‌های کنونی در نتیجه سیاست تحریم‌های آمریکا علیه مخالفان سیاست‌های این کشور و آمادگی این کشور برای اجرای خودکار این سیاست به منظور محروم کردن سایر کشور‌ها از مزایای سیستم مالی بین‌المللی کنونی است.

گروه مذکور همچنین افزایش نرخ ارز چین و سایر ارز‌ها در کنار آن را علیرغم تناسب اندک آن در بازار‌های جهانی، ارزیابی کرد.

این گروه معتقد است که نوسان سیاست مالی ایالات متحده نیز به کاهش حجم سرمایه گذاری‌های کلان در بازار کمک کرده است.

سیاست فدرال رزرو مبنی بر افزایش تدریجی نرخ بهره بانک‌های مرکزی دیگر جهان را نیز به سمت افزایش نرخ بهره سوق داد، در حالی که سایر کشور‌ها به این نتیجه رسیدند که بانک مرکزی آمریکا تاثیر منفی سیاست‌های داخلی خود بر سایر کشور‌ها را نادیده می‌گیرد.

گروه امنیت انرژی خاطرنشان کرد: جهان در آستانه یک وضعیت شتاب‌زده است که دلار را در تجارت بین‌المللی به‌ویژه نفت که حرف اول را می‌زند، کنار بگذارد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده