تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۰۰۲۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرچم افتخار در دستان کارگران صنایع فولاد خوزستان

‌می‌متالز - محیط کارشان سراسر مواد مذاب و ماشین‌های سنگین و کوره‌های پر از فلز گداخته است، وارد که می‌شوی، حرارت سوزانی صورتت را ملتهب می‌کند، ناخودآگاه جلوی صورتت را میگیری تا مبادا گرما اذیتت کند، اما نمی‌دانیم کارگران فولاد خوزستان، ساعت‌ها در این شرایط پر از حرارت و آلودگی و سروصدا کار و تلاش می‌کنند تا پرچم تولید فولاد کشور در اوج بماند.

به گزارش می‌متالز، رمضان، یکی از کارگران بسیجی صنعت فولاد کشور در خوزستان و گردان عاشورای بسیج فولاد است در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت؛ بیش از ۲۲ سال است که هر روز در شیفت‌های طولانی مدت صبح و شب کار و تلاش می‌کنیم و فعال هستیم

او با ۴۳ سال سن از سال ۸۰ استخدام شرکت صنایع فولاد خوزستان شده است، او صاحب سه فرزند است، در شرکت صنایع فولاد خوزستان در بخش ریخته گری و در جوار پاتیل‌های مذاب کار می‌کند، از ساعت ۱۰ شب تا ۸ صبح و برخی شیفت‌ها هم از ساعت ۷ صبح تا ۴ بعد از ظهر به محل کار می‌رود.

روز‌های تعطیل و غیر تعطیل ندارد، کارگران صنایع فولاد خوزستان حتی لحظه سال نو هم در محل کار خود تحویل می‌کنند.

در کنار او ۵۰ نفر دیگر در یک شیفت کاری حضور دارند و با هم کنترل اقدامات مربوط به شرکت از لحظه ورود مواد مذاب تا خروج آن را بررسی و در شرایطی سخت که احتمال انفجار مواد مذاب، سوراخ شدن پاتیل مذاب، سوختگی شدید در اثر گرمای بالا را دارد، عزت مندانه کار می‌کنند و با غیرت ملی به وطن و کشور برای سربلندی تلاش می‌کنند.

او می‌گوید: خدارا شاکریم که صنایع خوزستان فعال هستند و روز به روز موفق‌تر پیشروی می‌کنند و باعث رونق تولید و اشتغال جوانان می‌شوند.

این کارگر بسیجی به سوختگی‌های بدنش اشاره می‌کند و می‌گوید: هر کاری سختی‌های خودش را دارد، رسالت ما هم این است که برای تولید بیشتر و رشد خودمان و کشور تلاش کنیم، کارگر خدمت گذار مردم و جامعه است.

او از برپایی محافل انس با قرآن و حضور در برنامه‌های مختلف بسیج عنوان می‌کند و می‌گوید؛ در ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن شرکت می‌کنیم و علاوه بر آن در مناسبت‌های مختلف یادواره شهدا و راهیان نور هم حضور داشتیم.

برنامه صنایع فولاد خوزستان برای سال ۱۴۰۲

امین ابراهیمی، مدیر عامل صنایع فولاد خوزستان با ارائه جزئیات برنامه‌های این شرکت برای سال ۱۴۰۲ گفت: برای سال جدید برنامه‌های جامعی را برای تمام حوزه‌های تولید، فروش، توسعه و بومی‌سازی تدارک دیده‌ایم. برنامه ما در سال جدید، تولید ۳/۸ میلیون تن فولاد میانی (بیلت، بلوم و اسلب) است. صادرات ۲ میلیون تن فولاد را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم هم نیاز‌های ارزی شرکت را تامین کنیم و با ارزآوری، به افزایش درآمد‌های ارزی کشور، ثبات نرخ ارز و مهار تورم کمک کنیم. همچنین در سال ۱۴۰۲ مثل تمام ادوار گذشته برای تامین نیاز‌های داخلی اولویت قائل هستیم و ۱/۸ میلیون تن شمش و اسلب به بازار داخلی عرضه خواهیم کرد.

پرچم افتخار در دستان کارگران صنایع فولاد خوزستان

پرچم افتخار در دستان کارگران صنایع فولاد خوزستان

منبع: خبرگزاری بسیج

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده