تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۴۰
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۰۱۱۶۳
سرویس خبر : متالورژی و مواد

افتتاح مرکز تحقیقات پره توربین و سوپر آلیاژ شرکت ریخته‌گری دقیق پارس شاهرود

‌می‌متالز - «مرکز تحقیقات پره توربین و سوپر آلیاژ شرکت ریخته‌گری دقیق پارس» در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، محسن نظری رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان در مراسم افتتاح «مرکز تحقیقات پره توربین و سوپر آلیاژ شرکت ریخته‌گری دقیق پارس» در محل پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود، ضمن تقدیر و تشکر از حضور استاتید دانشگاه و مدیران صنعت در این مراسم گفت: در حال حاضر ۵۲ پارک در کشور هستند که از این تعداد فقط ۴ پارک به عنوان سطح یک و توسعه یافته شناخته شده است که پارک استان سمنان یکی از آن‌ها است.

او افزود: پردیس اصلی پارک ۳۷ هکتار است که ۱۵ هکتار دیگر در سال قبل به پارک اضافه شده است.

نظری ادامه داد: تخصصی‌سازی در اولویت پارک است. در سال گذشته به ۳۲ پردیس تخصصی در کل کشور مجوز داده شد که ۳ پردیس به پارک استان سمنان اختصاص داده شده است و به عنوان پارک پیشرو، این پارک با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد.

رئیس پارک علم و فناوری استان همچنین به این موضوع اشاره کرد که شرکت ریخته‌گری یک شرکت بزرگ و جریان ساز است و امیدواریم اسپین آف‌های زیادی را در خود رشد داده و به اکوسیستم فناوری استان کمک کند.

نظری در ادامه گفت: در چند سال اخیر، پارک ضریب نفوذ خود را در استان بالا برده است. افتتاح این مرکز تحقیق و توسعه می‌تواند نقطه عطفی برای صنایع دیگر نیز باشد که به آن‌ها این پیام را دهد که می‌توانند در صورت داشتن مرکز تحقیق و توسعه از حمایت‌های پارک بهره ببرند.

افتتاح مرکز تحقیقات پره توربین و سوپر آلیاژ شرکت ریخته‌گری دقیق پارس شاهرود

رئیس پارک علم و فناوری استان در پایان سخنان خود به خدمات حمایتی پارک به پایان‌نامه‌های تقاضا محور اشاره کرد و گفت: پارک آمادگی حمایت از پایان‌نامه‌های کاربردی به صورت بلاعوض را در دستورکار دارد.

مهندس مخدومی مدیرعامل شرکت ریخته گری دقیق پارس در این مراسم ضمن تقدیر از حضور شرکت‌کنندگان در این مراسم گفت: از جمله دلایل اصلی ایجاد این شرکت در شهر شاهرود ظرفیت نیروی کار جوان، متخصص و متعهد در این شهر بوده است.

او اضافه کرد: در این شرکت نرخ نگه‌داشت نیروی انسانی ۹۳ درصد است که حکایت از تعهد نیروی کار و سیاست‌های مناسب شرکت دارد.

مخدومی ادامه داد: امروز روز افتتاح مرکز تحقیق و توسعه (R&D) شرکت است. خروجی اصلی تحقیق و توسعه، پرورش انسان‌هایی است که تفکر کردن و داشتن هدف توسعه برایشان اولویت داشته باشد. هدف از تاسیس مرکز تحقیق و توسعه شرکت، یادگرفتن در جهت بهتر فکر کردن است.

او در پایان گفت: هم‌افزایی بین صنایع و ارتباط پایدار بین این صنایع، از کار‌های جدی در مرکز تحقیق و توسعه است.

افتتاح مرکز تحقیقات پره توربین و سوپر آلیاژ شرکت ریخته‌گری دقیق پارس شاهرود

در پایان این مراسم «مرکز تحقیقات پره توربین و سوپر آلیاژ شرکت ریخته‌گری دقیق پارس» در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود افتتاح شد.

منبع: بسیج نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده