تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۰
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۰۰۵۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مردم آبادان در مجلس خواستار شد؛

استقرار گمرک در ورودی شهر‌های آبادان و خرمشهر

‌می‌متالز - محفوظی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خواستار استقرار گمرک در ورودی شهر‌های آبادان و خرمشهر شد.

به گزارش می‌متالز، سیدمجتبی محفوظی در نشست شورای اداری منطقه آزاد اروند که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در سالن شهید قنوتی این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: منطقه آزاد چیست و آیا باید با سرزمین اصلی تفاوت داشته باشد؟ شهر‌های آبادان و خرمشهر که منطقه آزاد اروند را تشکیل می‌دهند چند سال است که یک خودروی خارجی وارد این دو شهر نشده است و کالا‌های این دو شهر از شهر‌های دیلم، گناوه و هندیجان که منطقه آزاد نیستند تامین می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌ها فقط باید قانون را در شهر‌های آبادان و خرمشهر اجرا کنند، ولی در برخی شهر‌ها مانند هندیجان که منطقه آزاد نیست شرایط متفاوت است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سفر‌های مسوولین دولت باید خروجی داشته باشد و چنانچه قرار است سفر فعلی وزیر اقتصاد خروجی نداشته باشد، پس علت این بازدید چیست؟

محفوظی ادامه داد: چگونه شهر‌های هندیجان، دیلم و کناوه به راحتی می‌توانند کالا وارد کنند، ولی در شهر‌های آبادان و خرمشهر قوانین متفاوت است؟

وی خاطرنشان کرد: چرا موضوع استقرار گمرک پیگیری نمی‌شود؟ یا آن گمرک را جمع آوری کنید یا اجازه استقرار دهید. انتظار می‌رود استقرار گمرک در ورودی شهر‌های آبادان و خرمشهر محقق شود.

منبع: بازار

عناوین برگزیده