تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۰۰۶۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آماده شدن نقشه پهنه‌های معدنی کشور برای مزایده

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نقشه پهنه‌های معدنی کشور تهیه و شرایط واگذاری و مزایده آن‌ها به سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم علی مولا بیگی در نشست با مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: ۱۳ هزار پروانه بهره برداری از معادن در کشور صادر شده که حدود هفت هزار فعال هستند وباید فرصت‌های اکتشافی معادن افزایش پیدا کند و سازمان‌هایی مانند محیط زیست، منابع طبیعی و انرژی اتمی نیز همکاری کنند تا ذخایر معدنی افزایش پیدا کند. آماده شدن نقشه پهنه‌های معدنی کشور برای مزایده

وی، تصریح کرد: عمق حفاری کشور ۱۰ متر است، اما در کشور‌های پیشرفته معدنی حدود ۳۰۰ متر و ظرفیت معادن در کشور ما ۳۰ درصد از مساحت خاک ایران است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز گفت: تفویض اختیارات شورای معادن در برنامه ششم شکل گرفت و مصوبات خوبی داشت تا شورای معادن استانی مشکلات زیادی از این حوزه را برطرف کند.

مهدی حسینی نژاد افزود: با توجه بهمعدنی بودن استان کرمان، تقاضا داریم شورای معادن استانی در برنامه هفتم توسعه نیز وجود داشته باشد.

وی همچنین بر توجه بیشتر بر فعالیت واحد‌های کوچک صنعتی و معدنی استان تاکید و بیان کرد: از محل گردش حساب معادن بزرگ به شرکت‌های کوچک تسهیلات پرداخت کنیم.

رییس سازمان صمت استان کرمان اطهار داشت: نیاز‌های واحد‌های بزرگ استان نیز باید از واحد‌های کوچک تامین شود تا تولید و اشتغال افزایش پیدا کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پهنه‌های معدنی زیادی بدون اقدام در کشور داریم که لازم است هرچه زودتر عملیات اکتشاف آن‌ها تسهیل و موانع رفع شود.

محمدرضا پور ابراهیمی افزود: وزارت صمت لازم است پهنه‌های معدنی غیرفعال را شناسایی کند تا برای مزایده و بهره برداری اعلام شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده