تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۰۰۶۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چرا رشد درآمد‌های گمرک کمتر از مقدار پیش بینی شده بود؟

‌می‌متالز - در حالی واریزی گمرک به خزانه رشد ۵ برابری داشته که این رقم نسبت به جهش ۷ برابر نرخ محاسبات ارز در گمرک کمتر از برآورد‌های اولیه بوده است.

به گزارش می‌متالز، نرخ محاسباتی ارز در گمرک به عنوان مرجع محاسبه مالیات ارزش افزوده و حقوق ورودی در خرداد ماه سال گذشته از ۴۲۰۰ تومان به نرخ‌ای تی اس افزایش یافت. بر این اساس نرخ محاسباتی رشد ۶ برابری را تجربه کرد این درحالی است که هم اکنون نرخ مذکور ۲۸۵۰۰ تومان است که نسبت به سال قبل ۷ برابر شده است. بر این اساس با توجه به اینکه نرخ‌های مربوط به مالیات ارزش افزوده و حقوق ورودی کالا‌های اساسی تغییر خاصی نسبت به سال قبل نداشته باید انتظار داشت که رشد واریزی گمرک به خزانه نیز به همین نسبت افزایش یابد.

گزارش خلاصه درآمد‌های گمرک و واریزی بابت مالیات ارزش افزوده در فروردین ۱۴۰۲ حاکی از افزایش درآمد‌های وصول شده توسط گمرک نسبت به فروردین سال قبل است.

- میزان حقوق ورودی وصولی کالا‌ها ۳۴۰۰ میلیارد تومان بوده که ۳۱۰ درصد رشد در مقایسه مدت مشابه پارسال داشته است.

- میزان مالیات بر ارزش افزوده وصولی حدود ۵ هزار میلیارد تومان بوده که رشد ۵۷۸ درصدی ثبت کرده است.

- جمع وصولی و واریز به خزانه در فروردین ۱۴۰۲ حدود ۹۲۰۰ میلیارد تومان بوده که ۴۱۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه ۱۴۰۱ رشد کرده است.

به این ترتیب در حالی واریزی گمرک به خزانه رشد ۵ برابری داشته که این رقم نسبت به جهش ۷ برابر نرخ محاسبات ارز در گمرک کمتر از برآورد‌های اولیه بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده