تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۰۰۸۰۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

ثبات نسبی قیمت کویل ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از ثبات نسبی قیمت کویل ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، شاخص قیمت کویل ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا نسبتا ثابت باقی ماند. در این میان، برخی منابع بازار انتظار دارند که این ثبات تا روند نزولی پیش‎‌بینی شده در فصل تابستان نیز تداوم یابد.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می‌دهد: شاخص قیمت کویل ورق گرم، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا۵۸٫۹۱ دلار به ازای هر هاندردویت (یک هزار و ۱۷۸٫۲ دلار به ازای هر تن) محاسبه شد که این نرخ حاکی از افت ۰٫۳۷ دلاری نسبت به هفته قبل است. این محصول در این مدت به ترتیب با قیمت ۵۸٫۸۸ و ۵۹٫۱۳ دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

شاخص‌های به دست آمده از معاملات و پیشنهادات برای این محصول در بازه ۵۷٫۵ تا ۶۰٫۰ دلار به ازای هر هاندردویت گزارش شدند.

شنیده شده در بازار

در همین حال، قیمت کارخانه‌های رسمی کاهش نیافته است، اما سخت‌گیری نسبت به زمان آماده‌سازی نیز افت پیدا کرده و خریداران با این گمان که قیمت‌ها به سقف رسیده‌اند، درباره ثبت سفارش محتاط بودند، این درحالی است که کارخانه‌ها در ماه‌های اخیر مشتاق مذاکرات با خریداران بودند.

زمان آماده‌سازی محصول بین ۶ تا ۸ هفته گزارش شده است.

نقل قول

با این حال، یک خریدار در بازار تحلیل کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم ماه ژوئن، ممکن است نخستین ماهی باشد که کارخانه‌ها با مشکلاتی در دریافت سفارش مواجه شوند. برهمین اساس، قیمت معاملات در سقف خود قرار خواهد گرفت، تولیدات کارخانه‌ها تمام خواهند شد و خریداران منتظر شکسته شدن قیمت‌ها هستند. کسی نمی‌داند که ادامه روند قیمت‌ها چگونه خواهد بود و یا آیا از قانونی پیروی خواهد کرد، بنابراین مدت زمانی نیاز است تا کارخانه‌ها برای جلب توجه خریداران، سطح قیمتی متعارف را بیابند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده