تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۷
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۰۰۴۶۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیش‌بینی کاهش قیمت ورق گرم در بازار اروپا

‌می‌متالز - فعالان و کارشناسان بازار فولاد اروپا معتقدند قیمت ورق گرم در کوتاه‌مدت کاهش می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، با توجه به شرایط روز‌های اخیر بازار محصولات گرم فولاد در اروپا انتظار می‌رود این محصولات همچنان با افت قیمت روبرو باشند.

کارشناسان دلیل این کاهش قیمت را تقاضای کم و افزایش واردات می‌دانند. بر همین مبنا قیمت ورق گرم در اروپای شمالی در آخرین معاملات، ۸۴۰.۴۲ یورو در هر تن فروخته شد. این در حالی است که طی ماه گذشته قیمت هرتن ورق گرم با ۱۲.۷۱ یورو کاهش روبرو بوده است.

در آلمان نیز قیمت ورق گرم اروپایی ۸۷۰ یورو بود که البته مشتریان معتقدند این میزان از قیمت برای صنایع بالا است.

در ایتالیا نیز قیمت ورق گرم ۸۳۷ یورو عنوان شد که نسبت به هفته گذشته با افت ۳.۶۷ یورویی همراه بوده است. دلیل این کاهش قیمت در بازار ایتالیا، علاوه بر مسائل گفته شده، تعطیلی مراکز خدماتی در روز ۲۵ آوریل نیز عنوان شده است.

از سوی دیگر پیشنهاد قیمت‌های صنایع برای خرید‌های با وزن بالا نیز چیزی حدود ۸۲۰ یورو است که به خاطر این اختلاف قیمت، بازار ورق گرم در اروپا با رکود مواجه شده است.

هر چند تولید ورق گرم به خاطر توقف برخی از خطوط تولید نظیر کوره‌های بلند آرسلورمیتال در اسپانیا و فرانسه و یکی از خطوط تولید با چالش مواجه شده است، ولی پیش‌بینی می‌شود به خاطر کاهش تقاضا، روند تولید و موجودی انبار شرکت‌های خدماتی تا سه ماه آینده نیاز بازار را رفع کند.

شایان ذکر است قیمت ورق گرم آسیا برای واردات به بازار اروپا حدود ۷۰۰ تا ۷۲۰ گزارش شده است. قیمت کم این محصولات و وجود آن در بازار‌های اروپا یکی از دلایل کاهش قیمت و افزایش روند نزولی آن در بازار ذکر شده است. به طور مثال یک شرکت تجاری ویتنامی، حتی با قیمتی پایین‌تر یعنی ۶۷۰ یورو در هر تن، یک محموله را به ایتالیا فروخت.

طبق آمار انجمن جهانی فولاد، کشور‌های اروپایی در مجموع ۱۴.۴ میلیون تن فولاد را در ماه مارس تولید کردند. تولید فولاد در این ماه نسبت به مارس سال گذشته در کشور‌های اتحادیه اروپا با ۵.۶ درصد و در کشور‌های دیگر اروپایی با ۱۴.۱ درصد کاهش همراه بوده است که این میزان از کاهش بسیار قابل توجه است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده