تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۰۰۸۰۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازار کویل ورق گرم اروپا راکد گزارش شد/ خودداری تولیدکنندگان بزرگ از ارائه پیشنهادات قیمتی

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد نشان می‌دهد: بازار کویل ورق گرم اروپا راکد گزارش شده است.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، بازار کویل ورق گرم اروپا راکد گزارش شد و تنها معاملات محدودی انجام شد.

در این راستا، قیمت متعارف برای این محصول از نظر خریداران شمال اروپا، بین ۸۰ تا ۸۵۰ یورو به ازای هر تن exw برآورد شد. برهمین اساس، یک تولیدکننده آلمانی در حال بررسی بازه قیمتی ۸۶۰ تا ۸۷۰ یورو برای این محصول به ازای هر تن exw برای تحویل سه ماهه سوم سال است، اما گفته می‌شود که این بازه قیمتی در حال حاضر متعارف نیست.

در حالی تولیدکنندگان بزرگ از ارائه پیشنهادات قیمتی برای کویل ورق گرم خودداری کردند که در بازار معامله‌ای گزارش نشد.

در همین حال، بسیاری از خریداران در بازار فعالیتی نداشتند و درحال بررسی روند قیمت‌ها بودند. بنابر گفته برخی منابع بازار، اکثر تولیدکنندگان کویل ورق گرم در شمال اروپا سفارشات کافی دریافت کردند و در نتیجه، به دنبال بررسی ادامه روند بازار نیستند.

البته با توجه به کمیاب شدن کویل ورق گرم در بازار اروپا به دلیل توقف کوره‌های بلند دو شرکت “آرسلورمیتال” و “تاتا استیل”، فعالان بازار باور دارند غیر محتمل به نظر می‌رسد قیمت‌ها در آینده نزدیک افزایش یابند.

براساس گفته فعالان، ذخایر کافی خریداران، کاهش تقاضا و افزایش قیمت‌های پیشنهادی کارخانه‌ها برای محصولات وارداتی، معضلی بزرگ برای افزایش بیشتر قیمت در بازار کویل ورق گرم اروپاست. توزیع‌کننده‌ای در منطقه در این باره بیان کرد: خریداران درحال حاضر به میزان کافی ذخیره محصول دارند و تفاوت قیمتی محصولات وارداتی، ۱۰۰ یورو (۱۱۱ دلار) است، بنابراین با وجود تاخیر ۸ هفته‌ای تحویل کویل ورق گرم شرکت «آرسلورمیتال»، راند دیگر افزایش قیمت کویل ورق گرم بسیار غیرمحتمل است.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می‌دهد: شاخص قیمت کویل ورق گرم، بازار داخلی، exw شمال اروبا ۸۴۰ یورو به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ حاکی از افت ۰٫۴۲ یورویی نسبت به روز قبل است. این محصول در این مدت با قیمت ۸۴۰٫۴۲ یورو به ازای هر تن معامله می‌شد.

همچنین این شاخص در مقایسه با هفته گذشته و ماه بیش به ترتیب، کاهش ۶٫۶۳ و ۱۳٫۱۳ یورویی را نشان می‌دهد.

فعالان بازار گزارش کردند که قیمت کویل ورق گرم ژابن با تحویل ماه ژوئن به شمال اروبا در پایان هفته قبل، ۸۱۰ یورو به ازای هر تن cfr آنتورب بود.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، شاخص قیمت کویل ورق گرم، بازار داخلی، exw ایتالیا ۸۳۳٫۳۳ یورو به ازای هر تن گزارش شد که نسبت به روز قبل، ثابت ماند. این نرخ حاکی از افت ۱۱٫۶۷ یورویی نسبت به هفته قبل و رشد ۶٫۸۲ یورویی در مقایسه با ماه گذشته است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده