تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۰۰۸۹۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرکل صمت هرمزگان:

مجوز برای تولید ۴۲ میلیون تن محصول در حوزه زنجیره فولاد صادر شده است

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان ضمن ترسیم چشم‌اندار توسعه فولاد استان، گفت: مجوز برای تولید ۴۲ میلیون تن محصول در حوزه زنجیره فولاد صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، خلیل قاسمی مدیرکل صمت هرمزگان در آیین کلنگ‌زنی پروژه پایسته فولاد مالک اشتر، با بیان اینکه این پروژه جزو پروژه‌های معطل بوده اظهارداشت: خوشبختانه با کاوش‌های انجام شده به ذخیره قطعی پیش بینی ۸۰۰ میلیون تن سنگ آهن هماتیت دست یافته‌ایم که ۱۲۰ میلیون تن آن قطعی شده و در حال برداشت است و آماده ایم واحد‌های کنستانتره جدید را نیز افتتاح کنیم.

وی افزود: ظرفیت ۷۴ میلیون تنی قطعی آهن مگنتیت نیز در استان وجود دارد و بر پایه آن در حال صدور حدود ۱۰ میلیون تن مجوز بهره‌برداری هستیم و به امید خدا در نیمه اول سال، اولین مجموعه بهره‌برداری از آهن مگنتیت را ایجاد خواهیم کرد.

مدیرکل صمت هرمزگان با بیان اینکه در گذشته توسعه صنعتی هرمزگان بر اساس صنایع بزرگ مقیاس دیده شده است، گفت: باید از استاندار هرمزگان تشکر کرد که ما را به سمت تکمیل زنجیره‌ها و احداث صنایع کوچک و متوسط راهبری کرد و در همین راستا یک شهر فولاد نوین نیز زمین آن استحصال شده است.

قاسمی بیان‌کرد: امروز در هرمزگان قریب به ۴۲ میلیون تن مجوز زنجیره فولاد را صادر شده است و با توافق یک‌سری مطالعات جدید در پهنه‌ای ۳ هزار و ۲۰۰ متر مکعبی باید بگوییم که برای کلیه زنجیره فولاد در هرمزگان هدفگذاری لازم انجام شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

عناوین برگزیده