تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۰۰۹۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک مقام مسوول خبر داد:

کسب رتبه سوم کشوری صمت خراسان رضوی در تعداد پرونده تخلف کشف شده در حوزه کالا‌های سرمایه‌ای

‌می‌متالز - معاون بازرسی و حمایت مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت استان خراسان رضوی از کسب رتبه سوم کشوری این اداره کل در تعداد پرونده تخلف کشف شده در حوزه کالا‌های سرمایه‌ای خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «بخش‌علی بیاتی قله‌زو» معاون بازرسی و حمایت مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: در ارزیابی ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در رابطه با نظارت بر کالا‌های سرمایه‌ای اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی رتبه سوم کشور را از نظر تعداد پرونده تخلف تنظیم شده را در سال ۱۴۰۱ کسب کرد.

وی افزود: سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سیمبا) شامل ۳۲ گروه کالایی است که شامل هفت گروه کالای مصرفی شامل محصولات کشاورزی، غذایی وسلامت محور (آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و دارو)، بیست دو گروه کالای سرمایه‌ای شامل ماشین آلات و تجهیزات کالای سرمایه‌ای و کالای مصرفی بادوام و بی دوام (به غیر از کالای کشاورزی، غذایی و سلامت محور و سه گروه کالای ممنوعه (مواد مخدر، اسلحه وممهات و مشروبات الکلی) است.

معاون بازرسی و حمایت مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت استان خراسان رضوی ادامه داد: در ارزیابی عملکرد ادارات کل صمت استان‌ها در خصوص تعداد پرونده تخلف کشف شده کالای سرمایه‌ای در طی سال ۱۴۰۱ اداره کل صمت خراسان رضوی با تنظیم ۲۲۵۰ پرونده تخلف جایگاه سوم کشور را در بین استان‌ها را کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در طی سال ۱۴۰۱ توسط بازرسان و کارشناسان معاونت بازرسی وحمایت مصرف کنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی در مجموع تعداد ۱۳۸۹۹ واحد اقتصادی فعال در حوزه کالا‌های سرمایه‌ای مورد بازرسی قرار گرفته اند و تعداد ۲۲۵۰ واحد متخلف شناسایی و به ارزش یک هزارو دویست و پنجاه وهفت میلیارد ریال تشکیل شده و به مراجع رسیدگی کننده ارسال شده است.

بیاتی قله‌زو همچنین گفت: در سال ۱۴۰۲ برنامه تحول نظارت وبازرسی با تدوین برنامه بازرسی مبتنی برفناوری اطلاعات با تحلیل و بهره گیری از داده‌های سامانه سیمبا، سامانه پایش سامانه‌های جامع تجارت و انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا‌ها در راستای کیفی و اثرگزار کردن بازرسی‌ها و توجه بیشتر به تولید، واردات، مراکز عمده و سطح خرده‌فروشی در دستور کار معاونت بازرسی و حمایت مصرف کنندگان این اداره کل قرار دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده