تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۵۴۶
کد خبر: ۳۰۰۹۶۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مونتاژکار‌ها مجاز به گران‌کردن خودروهایشان نیستند؛

زمان اعلام نوبت متقاضیان ویرایش خودرو مشخص شد/ اعلام جزئیات مهم ثبت‌نام خودرو در مرحله دوم طرح یکپارچه

‌می‌متالز - سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه قبل از اطلاع‌رسانی برای آغاز فرآیند ثبت‌نام طرح یکپارچه عرضه خودرو، متقاضیان نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام نکنند، گفت: زمان اعلام نوبت تحویل خودرو برای متقاضیانی که در مدت تعیین شده نوع خودروی خود را تغییر دادند، اواسط هفته آینده خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، «امید قالیباف» سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه فرصت ویرایش خودرو در سامانه تخصیص یکپارچه، یکشنبه شب (۱۰ اردیبهشت‌ماه) به پایان رسید، گفت: در فرصت ویرایش برای متقاضیان خودرو که نوبت آن‌ها در سال ۱۴۰۳ اعلام شد، تعداد ۲۰۸ هزار و ۷۳۴ نفر از این فرصت استفاده کردند و اولویت خودرویی را تغییر دادند

فعال شدن گزینه انصراف

وی با بیان اینکه زمان‌بندی تحویل خودرو برای این دسته از متقاضیان، اواسط هفته آینده اعلام خواهد شد، ادامه داد: گزینه انصراف از طرح قبلی هم برای کسانی که قصد دارند در مرحله دوم فروش خودرو شرکت کنند، از امروز فعال شده است.

سخنگوی وزارت صمت اضافه کرد: البته دربازه زمانی ۵ روزه (۵ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه) برای ویرایش نوع خودروها، گزینه انصراف به‌طور موقت غیر فعال شده بود تا مشکلی از این حیث پیش نیاید.

وی همچنین افزود: بیش از ۲۰۸ هزار نفر از متقاضیان ثبت‌نام کننده در مرحله اول طرح یکپارچه عرضه خودرو که نوبت تحویل خودروی آن‌ها به سال ۱۴۰۳ موکول شد، در مهلت تعیین شده برای تغییر نوع خودرو به سامانه easalcar.ir مراجعه کرده و نسبت به تغییر نوع خودرو برای تغییر اولویت‌بندی اقدام کردند.

اعلام شرایط ثبت‌نام در مرحله دوم طرح یکپارچه در آینده نزدیک

سخنگوی وزارت صمت همچنین در گفتگو با خبرگزاری فارس، در رابطه با ثبت‌نام دور دوم طرح یکپارچه عرضه خودرو، بیان کرد: از روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ فرآیند ثبت‌نام متقاضیان در طرح یکپارچه عرضه خودرو آغاز می‌شود و متقاضیان خرید خودرو بعد از اعلام زمان و شرایط ثبت‌نام، نسبت به افتتاح حساب وکالتی و ثبت نام در طرح مذکور اقدام کنند.

عدم افتتاح حساب وکالتی قبل از آغاز فرایند ثبت‌نام

وی در ادامه تاکید کرد: قبل از اطلاع‌رسانی برای آغاز فرآیند ثبت‌نام طرح یکپارچه عرضه خودرو، متقاضیان نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام نکنند.

قالیباف اضافه کرد: پیش از اطلا‌ع‌رسانی برای ثبت نام مرحله دوم طرح یکپارچه افتتاح حساب وکالتی مجاز نیست، بنابراین متقاضیان مرحله دوم در بازه زمانی که اعلام می‌شود، نسبت به ایجاد حساب وکالتی اقدام کنند.

افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو‌های مونتاژی مجاز نیست

وی همچنین با بیان اینکه هرگونه افزایش قیمت خودروسازان مونتاژی مجاز نیست، یادآور شد: سازمان حمایت به این خودروسازان اعلام کرده که اجازه تغییر قیمت خودرو را ندارند. شورای رقابت نیز به آن‌ها اعلام کرده تا زمانی که این شورا قیمت‌ها را اعلام نکرده است، خودروسازان مونتاژی اجازه افزایش قیمت ندارند.

سخنگوی وزارت صمت همچنین گفت: هرگونه افزایش قیمت خودرو‌های مونتاژی منوط به اعلام قیمت شورای رقابت است و اگر شرکتی اقدام به افزایش قیمت کرده باشد باید قیمت‌ها را به قبل بازگرداند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده