تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۰۱۲۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خط تولید کامیون‌های سنگین معدنی در خراسان رضوی احیا شد

‌می‌متالز - خط تولید دامپتراک یا ماشین آلات ویژه حمل گندله و مواد اولیه مورد استفاده در معادن امروز، چهارشنبه با حضور استاندار خراسان رضوی در شهرک صنعتی بینالود مشهد راه اندازی و احیا شد.

به گزارش می‌متالز، در حاشیه احیا این خط تولید صنعتی، معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این واحد صنعتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و صدور پروانه بهره برداری در منطقه بینالود به عنوان نخستین خط تولید دامپتراک با ظرفیت تولید ۹۰ دستگاه در سال راه اندازی و دوباره به چرخه تولید بازگشته است.

ناصر بهزاد افزود: سایر محصولات تولیدی این واحد شامل بیل مکانیکی و لودر بوده و مجموع سرمایه گذاری ثابت و در گردش آن واحد نیز حدود چهار هزار میلیارد ریال است.

وی بیان داشت: این خط تولید ماشین آلات معدنی از جمله واحد‌هایی بوده که در سال ۱۴۰۱ با توجه به نیاز معادن خراسان رضوی و نگاه بلند مدت به تامین صادرات ماشن آلات در رسته ماشین آلات معدنی تصمیم به راه اندازی و احیا مجدد آن‌ها گرفته شد.

خط تولید کامیون‌های سنگین معدنی در خراسان رضوی احیا شد

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تولید لیفتراک را نیز در برنامه توسعه این شرکت عنوان کرد و گفت: برخی قطعات مانند موتور و گیربکس بصورت کامل و سایر اجزا به عنوان قطعات منفصله وارد می‌شود، ولی اجزای دیگر در محل این واحد، ساخته و مونتاژ نهایی می‌شوند در عمل ۵۰ درصد از قطعات ماشین آلات این خط تولید، داخل سازی است.

بهزاد اضافه کرد: با احیا این واحد در مجموع ۲۵ درصد به ظرفیت تولید بیل مکانیکی و لودر خراسان رضوی اضافه شده است، همچنین تولید دامپتراک ۶۰ تنی این واحد بصورت بومی سازی شده در استان و با توجه به شرایط استاندارد معادن است.

وی بیان داشت: هر دستگاه دامپتراک تولیدی این واحد صنعتی با کارکرد مشابه خارجی تقریبا در قیاس با یک سوم قیمت تولید می‌شود و ۳۰۰هزار یورو صرفه جویی ارزی برای کشور دارد، البته این عدد با توجه به آپشن‌های سوار شده روی محصول متغیر است.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به لحاظ فنی تولید دامپتراک در استان کمک بزرگی به تسهیل فرایند انتقال گندله سازی و تولید مواد اولیه خام معادن خواهد کرد و ظرفیت مناسبی برای توسعه صنایع معدنی است، تمامی ماشین آلات بکارگیری شده این واحد داخلی و با ارزش ۸۲ میلیارد ریال توسط مهندسان ایرانی طراحی شده است.

پنج هزار و ۳۴۹ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۸۴ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۹۴ هزار و ۴۹۴ نفر در خراسان رضوی پروانه بهره برداری دارند که سهم آن‌ها از تعداد واحد‌های دارای پروانه بهره برداری و اشتغال کل کشور هشت درصد است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

عناوین برگزیده