تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۰۱۳۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هیاهوی کاذب برای دلار ایجاد شده/ بانک مرکزی دوباره در بازار ارز ورود کند

‌می‌متالز - عضو اتاق ایران گفت: بانک مرکزی در بازار ارز ورود کند تا متقاضیان با سرمایه‌گذاری ناآگاهانه در این بازار دچار ضرر و زیان نشوند.

به گزاش می‌متالز، سید حسین سلیمی؛ عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران در خصوص وضعیت بازار ارز، اظهار داشت: از آنجا که احتمال ریزش نرخ دلار وجود دارد، توصیه می‌کنم که بانک مرکزی همچون ماه‌های گذشته وارد بازار ارز شود و از موج روانی و حضور مردم در سرمایه‌گذاری در این بازار جلوگیری کند؛ تا دو هفته قبل بانک مرکزی به خوبی بازار ارز را کنترل کرده بود، اما طی چند روز اخیر شاهد افزایش نرخ دلار و هیاهوی کاذب برای خرید و سرمایه‌گذاری در این بازار هستیم.

وی افزود: بانک مرکزی به خوبی می‌تواند با ورود مجدد به بازار ارز، آرامش را به این حوزه برگرداند و با راهکار‌های مناسب و کارشناسی شده که در اختیار دارد، سوداگران بازار ارز را حذف کند و اجازه ندهد بازار سیاه این حوزه تقویت شود.

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایرانی و خارجی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی می‌تواند مانند گذشته از موج سرمایه‌گذاری در بازار غیرمولد ارز جلوگیری کند، ادامه داد: بی‌تردید اعمال سخت‌گیری‌ها در این برهه حساس که هیچ دلیلی برای افزایش قیمت دلار در بازار وجود ندارد می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. به شخصه طی روز‌های گذشته با افرادی مواجه بودم که حاضر شدند سپرده‌های خود را وارد بازار ارز کنند و با تاثیر گرفتن از تبلیغات نادرست و غیر کارشناسی برخی منابع خبری غیررسمی، سرمایه خود را معطوف به این بخش کنند.

سلیمی گفت: ادامه روش‌های سوداگرانه در بازار ارز، منجر به افزایش نرخ تورم خواهد شد، چرا که نوسان نرخ ارز بر قیمت نهایی سایر کالا‌ها هم اثر می‌گذارد از همین رو بایستی نرخ ارز از سوی بانک مرکزی کنترل شود.

او با تاکید بر اینکه بانک مرکزی می‌تواند مانند گذشته در کنترل نرخ ارز به خوبی وارد عمل شود و موج کاذب برای خرید دلار از سوی سوداگران و مردم را کنترل کند، افزود: اگر جلوی نوسان نرخ ارز گرفته نشود، دوباره ممکن است همه مشکلات و افزایش قیمت کالاها، بر گردن بانک مرکزی بیفتد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده