تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۰۱۳۷۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

معرفی ونوسیا D۶۰ پلاس/ رقیب جدی برای سدان‌های چینی بازار

معرفی ونوسیا D۶۰ پلاس/ رقیب جدی برای سدان‌های چینی بازار
‌می‌متالز - ونوسیا D۶۰ پلاس تنها محصول وارداتی مکث موتور از این برند چینی است که روی پلتفرم سدان سوار شده. تنها سدان کمپانی ونوسیا که از سال ۲۰۲۰ روی خط تولید باقی مانده، همین مدل است و شرکت سازنده از این بابت توجه ویژه‌ای به این محصول دارد.

به گزارش می‌متالز، ونوسیا D۶۰ پلاس را می‌توان گل سرسبد کمپانی سازنده و واردکننده دانست. چرا که تنها سدان ونوسیا به‌عنوان تولیدکننده و مکث موتور به‌عنوان واردکننده است.

این خودرو برای اولین بار سال ۲۰۱۷ در بازار چین با نام D۶۰ عرضه شد. پس از آن با تغییر زبان طراحی کمپانی، فیس لیفت سنگینی روی آن اعمال کرد و ونوسیا D۶۰ پلاس در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد.

مشخصات فنی

پیشرانه ۱.۶ لیتری نیسان موسوم به HR۱۶، می‌تواند مهر تاییدی بر روح ژاپنی این سدان باشد. این پیشرانه تنفس طبیعی قادر است حداکثر توان تولیدی ۱۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن‌متری را از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل کند.

شتاب صفر تا ۱۰۰ ونوسیا D۶۰ پلاس طبق ادعای کمپانی سازنده، ۱۲ ثانیه و مصرف سوخت آن ۶.۱۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. همچنین وزن خالص خودرو به ۱۲۲۹ کیلوگرم می‌رسد.

طراحی ظاهری

همان‌طور که اشاره شد، با تغییر زبان طراحی خودرو‌های ونوسیا از سال ۲۰۲۰ به بعد، ظاهر D۶۰ نیز تغییر زیادی کرد. چراغ‌ها به‌صورت لنز پنج‌تایی به‌همراه دی‌لایت‌های افقی زیر آن و جلوپنجره نسبتا بزرگ، شباهت بسیاری با مدل‌های Star و V-Online دارد.

معرفی ونوسیا D۶۰ پلاس/ رقیب جدی برای سدان‌های چینی بازار

وقتی از بخش جانبی به خودرو نگاه می‌کنیم، قسمت جلوی آن شباهت بسیاری به دنا پلاس ایران خودرو دارد. این قسمت به‌همراه رینگ‌های ۱۶ یا ۱۷ اینچی (در مدل سفارشی)، از ظاهر نسبتا ساده‌ای برخوردار است.

معرفی ونوسیا D۶۰ پلاس/ رقیب جدی برای سدان‌های چینی بازار

در طراحی قسمت پشتی نیز زبان طراحی ونوسیا کاملا دیده می‌شود. به‌طوری که چراغ‌های یک‌پارچه که تا قسمت‌های جانبی کشیده شده، در سایر محصولات این شرکت نیز دیده می‌شود.

معرفی ونوسیا D۶۰ پلاس/ رقیب جدی برای سدان‌های چینی بازار

ابعاد این خودرو به‌اندازه ۴۷۶۱ میلی‌متر طول، ۱۸۰۳ میلی‌متر عرض و ۱۴۸۷ میلی‌متر ارتفاع در نظر گرفته شده است. اگر بخواهیم اندازه آن را با دنا پلاس مقایسه کنیم، ۲۰۲ میلی‌متر در طول، ۱۴۱ میلی‌متر در عرض و ۲۷ میلی‌متر در ارتفاع، ابعاد بزرگ‌تری نسبت به دنا پلاس دارد.

طراحی داخلی

داخل کابین ونوسیا D۶۰ پلاس از طراحی ساده‌تری بهره می‌برد و از روی تصاویر، می‌توان به کیفیت پایین متریال استفاده شده در آن پی برد که دلیلش قیمت پایین‌تر این خودرو نسبت به برادران خود است.

یک نمایشگر ۱۰ اینچی با فریم نسبتا بزرگ که حس طراحی چند سال پیش را می‌دهد به‌همراه پشت‌آمپر آنالوگ، حس خودروی اقتصادی را کاملا به راننده القا می‌کند.

معرفی ونوسیا D۶۰ پلاس/ رقیب جدی برای سدان‌های چینی بازار

در قسمت کنسول میانی نیز به‌جز لیور دنده مکانیکی و ترمز پارک برقی، چیز دیگری به چشم نمی‌خورد.

معرفی ونوسیا D۶۰ پلاس/ رقیب جدی برای سدان‌های چینی بازار

آپشن‌ها و امکانات

ونوسیا D۶۰ پلاس جزو خودرو‌های اقتصادی این کمپانی محسوب می‌شود و انتظار داشتن امکانات عجیب و غریب از آن اشتباه است. اما به‌طور کلی آپشن‌هایی همچون کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سانروف و ورود و استارت بدون کلید دارد.

قیمت ونوسیا D۶۰ پلاس

شرکت مکث موتور فعلا بخشنامه فروش محصولات ونوسیا را منتشر نکرده است. اما ونوسیا D۶۰ پلاس در کشور مبدا قیمتی بین ۱۲ هزار و ۸۴۷ دلار تا ۱۴ هزار و ۴۳۸ دلار دارد؛ بنابراین انتظار می‌رود قیمت فروش آن در داخل کشور پایین‌تر از سایر محصولات این کمپانی باشد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت