تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۸
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۰۱۰۰۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

برکناری وزیر صمت، بازار خودرو را آرام می‌کند؟

‌می‌متالز - رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت (صنعت، معدن و تجارت) ایران در جلسه استیضاح دهم اردیبهشت‌ماه بهارستان، رای اعتماد به دست نیاورد و برکنار شد. استیضاح‌کنندگان او به ویژه منتقد وضعیت صنعت خودروسازی ایران بودند. واردات خودرو هم از دیگر موضوعات مورد اختلاف بود.

به گزارش می‌متالز، در روز‌های گذشته چند نفر از نمایندگان حامی استیضاح و کنارگذاشتن این وزیر گفته بودند که او در استیضاح قبلی از طریق اعمال نفوذ و تحویل خودرو‌های شاسی بلند به ده‌ها نماینده، رای مثبت آن‌ها را جلب کرده بود تا در این سمت باقی بماند. خود وزیر صمت این اتهام را رد کرده است.

به باور برخی صاحبنظران، سیاست‌های وزارت صمت در دوره فاطمی امین، به انحصار لوازم خانگی و نیز گرانی خودرو دامن زده بود. منتقدان، شخص وزیر را مقصر عدم واردات خودرو‌های خارجی و بی ثباتی قیمت‌ها معرفی می‌کردند.

حالا با حذف فاطمی امین از ساختمان سمیه در ادامه تغییرات پیشین تیم اقتصادی دولت، باید دید رئیسی قدرت بهبود شرایط اقتصادی را خواهد داشت یا وضع از آنچه بود، بدتر خواهد شد.

موافقان وزیر صمت، نمایندگان منتقد را متهم می‌کنند که با حذف وزیر صمت، عملا در مسیر حرکت دولت دست‌انداز ایجاد کرده و تنها با نگاهی بر انتخابات اسفندماه امسال، رای عدم اعتماد داده‌اند.

انتظار می‌رود بازار، فردا به اخراج فاطمی امین از کابینه واکنش نشان دهد. این واکنش البته بستگی به گزینه‌های جایگزین فاطمی امین نیز خواهد داشت.

ابراهیم رئیسی امروز با حضور در مجلس، گفت که استیضاح فاطمی امین را به معنای اختلاف پاستور و بهارستان نمی‌داند و شاید همین صحبت، چراغ سبزی به نمایندگان برای رای عدم اعتماد بود.

انتظار می‌رفت پیش از این رئیس‌جمهور شخصا وزیر صمت را تغییر دهد، اما او چنین نکرد تا نوبت به نمایندگان مجلس برسد.

حالا باید دید مجلس و دولت بر سر گزینه جایگزین فاطمی امین اجماع خواهند کرد یا نه.

منبع: خبر فوری

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده