تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۵
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۰۱۴۲۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

تامین فولاد مورد نیاز اوکراین توسط متین وست با همکاری دولت ایتالیا

‌می‌متالز - مدیرعامل متین وست قصد دارد به منظور تامین فولاد مورد نیاز برای بازسازی مناطق آسیب دیده در اوکراین با دولت ایتالیا همکاری کند.

به گزارش می‌متالز، Yuri Ryzhenkov مدیر عامل متین وست در جریان کنفرانس احیای اوکراین در رم با حضور Denys Shmyhal نخست وزیر اوکراین و Georgie Maloney رئیس شورای وزیران ایتالیا بیان کرد که گروه متین وست قصد دارد همراه با دولت اوکراین و ایتالیا در بازسازی پس از جنگ اوکراین شرکت کند.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۱ می) اعلام کردند شرکت متین وست قصد دارد با شرکت‌های ایتالیایی در زمینه حمل و نقل، انرژی و زیرساخت‌های اجتماعی همکاری کند.

Denys Shmyhal نخست وزیر اوکراین اظهار کرد: صد‌ها شرکت و انجمن ایتالیایی و اوکراینی که در جریان کنفرانس احیای اوکراین در رم حضور داشتند که نشان دهنده علاقه مشترک این شرکت‌ها به پروژه‌های مرمت در اوکراین است که به ویژه توسط رئیس جمهور اوکراین توصیف شد. ما از شرکت‌های ایتالیایی دعوت می‌کنیم تا در اوکراین سرمایه گذاری کنند و پروژه‌های بازسازی را اجرا کنند.

Yuri Ryzhenkov مدیر عامل متین وست گفت: شرکت متین وست که به عنوان تامین کننده بالقوه فولاد شناخته می‌شود در حال بررسی مشارکت استراتژیک با شرکت‌های ایتالیایی در اوکراین است. این شرکت به ویژه در مورد همکاری در زمینه زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله جاده ها، پل ها، بنادر دریایی و همچنین در مورد زیرساخت‌های انرژی از جمله تولید و تامین انرژی و زیرساخت‌های اجتماعی از جمله مدارس، بیمارستان ها، سایر نهاد‌های عمومی بررسی خواهد کرد.

Yuri Ryzhenkov مدیر عامل متین وست در ادامه تصریح کرد: اوکراین تولید ریل و اسلب فولادی را به دلیل کارخانه‌های تخریب شده در ماریوپول از دست داد. از یک طرف این یک مشکل به شمار می‌رود، زیرا ایتالیا مصرف کننده بزرگ اسلب‌های فولادی تولید شده توسط اوکراین می‌باشد. اما از سوی دیگر، این فرصتی برای بازسازی اوکراین است، زیرا این‌ها بارزترین مناطقی هستند که نیاز به سرمایه گذاری دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از اولین پیش نویس‌های طرح احیای اوکراین که سال گذشته منتشر شد، در حال حاضر شامل ابتکاراتی است که تجارت ایتالیایی می‌تواند در آن مشارکت داشته باشد. در نتیجه متین وست آماده همکاری با اوکراین برای اجرای طرح احیای اوکراین می‌باشد.

در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۱ می) گزارش دادند متین وست قصد دارد سطح فناوری تولید فولاد در اوکراین را بهبود بخشد و با مشارکت شرکت‌های ایتالیایی به بخشی از تحول صنعت اروپا تبدیل شود.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، Metinvest-SMC فولاد را برای ایجاد یادبود مدافعان بوچا ارسال کرد که در سالگرد آزادسازی منطقه Kyiv از اشغالگران روسی در شهر نصب شد.

همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۱ می) اعلام کردند از آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین، این شرکت بیش از ۳.۱ میلیارد UAH برای کمک به کشور اختصاص داده است که بیش از ۱.۶ میلیارد دلار از آن برای نیاز‌های ارتش در چارچوب ابتکار نظامی در نظر گرفته شده است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده