تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۴۱
کد خبر: ۳۰۱۴۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بررسی نمودار خرید اتریوم از ابتدا تا ۲۰۲۳ برای یافتن بهترین زمان خرید ETH

‌می‌متالز - اتریوم سال ۲۰۲۳ را با سودای رسیدن به قیمت ۴۸۰۰ دلار آغاز کرده است این روز‌ها مانند آتش زیر خاکستر در آستانه شعله‌ور شدن است. با ما در بررسی روند این ارز از ابتدای سال همراه باشید

به گزارش می‌متالز، اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال بازار به یکی از بهترین دارایی‌ها برای پیوستن به سبد سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌است. این ارز در سال ۲۰۱۴ و توسط ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) روی کار آمد. اولین تراکنش اتریوم در آگوست ۲۰۱۵ ثبت شد.

با توجه به عملکرد درخشان این ارز در سال‌های گذشته، اتریوم می‌تواند بهترین سرمایه‌گذاری بلند مدت در سال جاری باشد. این ارز علاوه بر ارزش ذاتی خود، به دلیل ایجاد بستری مناسب برای پیاده‌سازی پروژه‌های دیفای محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. اتریوم به معنای واقعی بلاک چین را در اختیار کسب‌وکار‌ها و برنامه‌نویسان قرار داد. در این مقاله قصد داریم با بررسی روند تغییرات قیمت این ارز به تحلیل روند آن در سال جاری بپردازیم.

تاریخچه قیمت اتریوم

این ارز دیجیتال از سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد و تا سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ کمتر از ۱ دلار ارزش داشت. در ادامه این ارز به دومین ارزی تبدیل شد که قیمت ۱۰ دلار را به ثبت می‌رساند.

روند صعودی برای اتریوم در سال ۲۰۱۷ شدت گرفت و تا ماه می‌به ۱۰۰ دلار رسید. در ادامه روند صعودی، این ارز قیمت ۷۰۰ دلار را نیز ثبت کرد. در همین روند اتریوم در روز‌های آغازین سال ۲۰۱۸ قیمت ۱۰۰۰ دلار را به ثبت رساند و پس از آن با کاهش قیمت شدیدی روبه‌رو شد.

قیمت این ارز در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تا حد زیادی ثابت ماند و در روند صعودی سال ۲۰۲۱، قیمت ۴۸۰۰ دلار را به ثبت رساند. بیت کوین نیز در ۲۰۲۱ روند صعودی را تجربه کرد، اما دلیل افزایش قیمت اتریوم متفاوت بود. اتریوم در این سال با انتشار خبر فروش گران‌قیمت‌ترین NFT یا توکن غیر مثلی بازار به ارزش ۳۸۰۰۰ اتریوم یا ۶۹.۳ میلیون دلار، مورد استقبال مردم قرار گرفت و روند صعودی بی‌مثالی را آغاز کرد.

توکن‌های غیر مثلی، توکن‌هایی هستند که با دارایی دیگری قابل معاوضه نیستند. به عنوان مثال شما همواره می‌توانید یک دلار را با یک دلاری دیگری عوض کنید چرا که هردو مانند و مثل یکدیگر هستند. اما هرگز نمی‌توانید تابلوی مونالیزای داوینچی را با اثر فالگیر یهودی از کمال‌الملک معاوضه کنید. چرا که این دو اثر مثل و مانند یکدیگر نیستند و ارزش ذاتی متفاوتی دارند. توکن‌های غیرمثلی در شبکه اتریوم رواج بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و پشتوانه این توکن‌ها دارایی‌های فیزیکی و آثار هنری هستند.

اتریوم از ابتدای سال ۲۰۲۳

قیمت اتریوم سال ۲۰۲۳ را با عدد ۱۱۹۳ دلار آغاز کرد و اکنون یعنی ۶ آپریل ۲۰۲۳ با قیمت ۱۸۶۸ دلار معامله می‌شود. این امر نشان‌دهنده افزایش ۵۰ درصدی این ارز در همین بازه زمانی است. پیش‌بینی دیگری مبنی بر ثبت قیمت ۲۷۷۴ دلاری اتریوم تا انتهای سال جاری وجود دارد.

ارزش کل بازار این ارز در زمان نگارش برابر با ۲۲۴،۸۳۶،۵۹۳،۷۸۹ دلار است. حجم کل معاملات در ۲۴ ساعت گذشته نیز برابر با ۹،۸۶۴،۴۱۷،۷۱۰ دلار است.

بررسی نمودار خرید اتریوم از ابتدا تا ۲۰۲۳ برای یافتن بهترین زمان خرید ETH

پیش بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۳

براساس نمودار قیمت اتریوم در سایت تریدینگ ویو (Tradingview) قیمت اتریوم از بالاترین قسمت نمودار کاهش پیدا کرده، اما در بازه تقریبا ثابتی قرار دارد. قیمت این ارز برای اولین بار پس از آگوست سال ۲۰۲۲، خط مقاومت اصلی بازار را شکسته‌است. این حرکت نشانه‌ای برای آغاز یک روند صعودی است. با توجه به ضرب‌آهنگ صعودی در بازار، به نظر می‌رسد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ باید انتظار ثبت قیمت ۱۸۰۰ دلاری برای این رمز ارز را داشته باشیم. انتظار می‌رود که قیمت این ارز تا انتهای سال جاری به ۲۱۰۰ دلار برسد.

احتمال آغاز روند صعودی در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ وجود دارد. در این صورت باید در انتظار ثبت رکورد‌های تازه‌ای از اتریوم باشیم. این احتمال وجود که در سه ماه سوم سال جاری قیمت اتریوم به ۲۵۰۰ دلار برسد. در فصل پایانی سال ۲۰۲۳ نیز احتمالا باید منتظر قیمت ۳۰۰۰ دلاری برای اتریوم بود. البته احتمال کاهش قیمت یا افزایش قیمت این ارز تا ۴۲۰۰ دلار نیز وجود دارد.

روند صعودی در سال ۲۰۲۳ می‌تواند آغازی برای یک روند صعودی قدرتمند باشد که تا ۲۰۲۴ نیز ادامه دارد. در این حالت قیمت این ارز به سادگی به ۴۰۰۰ دلار و بالاتر نیز می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود قیمت این ارز در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ با اندکی کاهش قیمت روبه‌رو شود که البته این کاهش قیمت می‌تواند فرصتی برای شروع دوباره روند صعودی و ثبت قیمت ۶۵۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار باشد.

بررسی نمودار خرید اتریوم از ابتدا تا ۲۰۲۳ برای یافتن بهترین زمان خرید ETH

تحلیل فنی اتریوم

اتریوم در حال حاضر سه هفته متوالی است که از روند نزولی خارج شده است و پس از بازگشت از روند نزولی در ماه‌های اخیر در یک مثلث صعودی معامله می‌شود. در حال حاضر اتریوم در نزدیکی کمترین تراز قیمتی معامله شده و در تلاش برای شکستن قیمت است. شاخص قدرت نسبی یا RSI اتریوم اندکی نزولی است. بر همین اساس به نظر می‌رسد که باید در انتظار کاهش قیمت تا خط حمایت قبلی باشیم، نقطه‌ای که آبستن آغاز یک حرکت صعودی در بازار است.

آیا باید در سال ۲۰۲۳ اتریوم را به سبد سرمایه خود اضافه کنیم؟

اتریوم دومین ارز دیجیتال قدرتمند در بازار است و این مقام را با ارزش کل بازار خود به دست آورده است. بسیاری اتریوم را خانه پروژه‌های بدون مرکزیت دیفای می‌دانند. این توکن نقش مهمی در تغییرات قیمتی بازار داشته و از زمان شروع به کار خود، کمترین میزان نوسان را به ثبت رسانده است؛ بنابراین می‌توان گفت این ارز یک سرمایه‌گذاری بسیار خوب در بلندمدت خواهد بود. البته بهتر است پیش از سرمایه‌گذاری در اتریوم یا دیگر ارز‌های دیجیتال تحقیقات کاملی را در خصوص گذشته، عملکرد و روند موجود انجام دهید. به این ترتیب می‌توانید با اطلاع کامل از تغییرات قیمت، وارد عمل شوید. معامله با در نظر گرفتن تحقیقات فوق می‌تواند میزان ضرر‌های احتمالی را به حداقل برساند.

با توجه به اینکه اتریوم یکی از شناخته‌شده‌ترین و بزرگترین ارز‌های بازار تا به امروز است، می‌توان آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در نظر گرفت. برای ورود به بازار، تحلیل‌های فاندامنتال و الگو‌های قیمت را در نمودار قیمت اتریوم دنبال کنید و در نهایت در بهترین زمان این ارز را به سبد سرمایه خود اضافه کنید. در صورتی که همچنان برای سرمایه‌گذاری و خرید اتریوم با سوالاتی روبه‌رو هستید، با ما در اکسبیتو همراه باشید و اطلاعات خود را در خصوص وضعیت بازار به روز نگه دارید.

اکسبیتو یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که معامله‌گران زیادی را به خود جذب کرده‌است. این صرافی علاوه بر رابط کاربری آسان، توانسته با ارائه بهترین و دقیق‌ترین ابزار‌ها محیطی امن و کاربردی را برای کاربران ارز دیجیتال فراهم آورد. این صرافی کارمزد تراکنش‌ها را تا حد امکان کاهش داده‌است و جابجایی دارایی‌ها بین کاربران کیف‌پول این صرافی بدون کارمزد است. با صرافی اکسبیتو می‌توانید از قیمت لحظه‌ای رمز ارز‌ها از جمله اتریوم باخبر شوید و در بهترین زمان معامله خود را انجام دهید.

منبع: خبر آنلاین

عناوین برگزیده