تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۱
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۳۰۱۵۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون سازمان توسعه تجارت ایران:

آماده همفکری با بخش خصوصی برای نحوه برگشت ارز هستیم

‌می‌متالز - معاون ارتقاء کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پیمانسپاری ارزی بحث تثبیت نرخ ارز است و آماده همفکری برای نحوه یا شیوه برگشت ارز با بخش خصوصی هستیم.

به گزارش می‌متالز، محمدصادق قنادزاده ۱۴ اردیبهشت ماه در آئین بزرگداشت روز صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان کرمان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه و تجارت اظهار کرد: امسال باید به توسعه تجارت کمک کنیم.

او سازمان توسعه تجارت را پیشانی حوزه تجارت خارجی کشور دانست و بیان کرد: مجموعه‌ای که بیشترین تعاملات با بخش خصوصی و تجار کشور دارد همه تلاشش بر این است که موازی کاری‌ها و تحریم‌های داخلی را دور بزند و به توسعه تجارت کمک کند.

معاون ارتقاء کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: یکسری موانع وجود دارد و در حال تلاش برای رفع این موانع هستیم.

او گفت: پیمانسپاری ارزی بحث تثبیت نرخ ارز است و آماده همفکری برای نحوه یا شیوه برگشت ارز با بخش خصوصی هستیم و این موضوع در اختیار سازمان توسعه تجارت نیست و طبق قانون بانک مرکزی متولی است.

قنادزاده بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه تجارت خارجی ایجاد شده و حدود ۲۰ رایزن بازرگانی در کل دنیا داریم که سفیران حوزه تجارت خارجی کشور هستند و بیش از ۴۰ مرکز تجاری در کشور‌های مختلف داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده