تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۴
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۰۱۵۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک مقام مسئول خبر داد:

رشد ۵۲ درصدی سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سمنان/ صدور ۲۱۶ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۵۶ هزار میلیارد ریال

‌می‌متالز - معاون امور صنایع اداره کل صنعت استان سمنان از رشد ۵۲ درصدی سرمایه گذاری در بخش صنعت استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا قدس» معاون امور صنایع اداره کل صنعت استان سمنان با اعلام این خبر گفت: در یکسال گذشته، ۸۱۳ مجوز صنعتی در استان صادر شده است که ۲۱۶ واحد صنعتی در استان پروانه بهره‌برداری و ۵۹۷ واحد نیز جواز تأسیس دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت، ۲۱۶ واحد صنعتی استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال پروانه بهره‌برداری دریافت کرده و مشغول به فعالیت شده‌اند که زمینه اشتغال حدود ۵۶۸۰ نفر را در استان فراهم آورده‌اند.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت استان سمنان تصریح کرد: در سال گذشته در بخش صدور پروانه‌های بهره‌برداری حوزه صنعت که در واقع می‌توان آن را همان سرمایه‌گذاری‌های تحقق یافته دانست، شاهد رشد قابل توجهی بوده‌ایم؛ به طوری که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر سرمایه گذاری ۵۲ درصد و از نظر اشتغال ۱۸ درصد افزایش داشته است.

قدس همچنین گفت: برای واحد‌های صنعتی که جواز تأسیس اخذ کرده‌اند، سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۱۲ هزار میلیارد ریال با اشتغال بیش از ۱۲ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده