تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۳۰۱۸۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اولین "شرکت پروژه" در حوزه‌ انرژی به بورس تهران آمد

‌می‌متالز - شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس به عنوان اولین «شرکت پروژه (سهامی عام)» در حوزه انرژی در بورس تهران درج و پذیره‌نویسی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس (سهامی خاص) به عنوان اولین «شرکت پروژه (سهامی عام)» در حوزه انرژی در بورس تهران در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۷ در جلسه هیات پذیرش بورس اوراق بهادار تهران مطرح و هیات پذیرش بر اساس ماده ۲۴ دستورالعمل نحوه صدور مجوز عرضه عمومی شرکت پروژه (سهامی عام) کلیات پروژه شرکت مذکور را تأیید نمود. سرمایه ثبتی شرکت مبلغ ۵،۰۰۰ میلیارد ریال و شرکت گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با مالکیت ۹۹.۹۹ درصد سهام، سهامدار عمده این شرکت محسوب می‌شود. این پروژه با هدف تولید بیواتانول سوختی در دو شهرستان کرمانشاه و باشت در حال اجرا است.

میزان پیشرفت پروژه کرمانشاه به ظرفیت ۶۶ میلیون لیتر حدود ۹۴ درصد و پروژه باشت با ظرفیت مشابه، حدود ۱۶ درصد است. همچنین تاریخ بهره‌برداری از پروژه کرمانشاه نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و پروژه باشت نیمه دوم سال ۱۴۰۴ برآورد شده است.

در آینده نزدیک و پس از طی فرآیند قانونی و مقرراتی و صدور مجوز پذیره‌نویسی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، شاهد پذیره‌نویسی این «شرکت پروژه» در بازار سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بورس تهران خواهیم بود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده