تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۰۲۱۱۶
سرویس خبر : انرژی

حکم افزایش قیمت یوتیلیتی ملغی شد

‌می‌متالز - بر اساس حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری، رشد سرسام‌آور ۲۵۳ درصدی نرخ یوتیلیتی وخدمات جانبی پتروشیمی‌ها متوقف شد.

به گزارش می‌متالز، با حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری، افزایش ۲۵۳ درصدی نرخ یوتیلیتی و خدمات جانبی پتروشیمی‌ها در عسلویه و ماهشهر ملغی شد.

️به اعتقاد صاحبنظران این حوزه رشد سرسام آور در نرخ یوتیلیتی، منجر به افزایش بهای تمام شده و کاهش سودآوری در شرکت‌های مصرف کننده یوتیلیتی شده بود. علاوه بر آن کارشناسان معتقد بودند این موضوع خطرات جدی دیگری از جمله کاهش تولید به جهت کاهش زیان و در نهایت کاهش تقاضای اکسیژن و گاز خوراک از سوی شرکت‌های مصرف کننده را به همراه داشته است که خود زنگ خطری برای تعطیلی تولید خو️اهد بود.

صنعت پتروشیمی و مشتریان بزرگ یوتیلیتی، همواره نسبت به این افزایش نرخ سرسام آور متعرض بوده و چشم امید به دیوان عدالت اداری برای نجات تولید و تداوم ارزآوری این پتروشیمی‌ها و کمک به اقتصاد ملی، دوخته بودند و اکنون خبر‌ها حاکی است که مشتریان و مصرف کنندگان یوتیلیتی برنده این دعوای حقوقی شده و هیات عمومی دیوان عدالت اداری، رشد ۲۵۳ درصدی قیمت یوتیلیتی را ملغی نموده است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده