تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۰۲۱۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران تشریح کرد:

چگونه شرکت‌های بازرگانی می‌توانند تسهیل‌گر تولید باشند؟/ لزوم تغییر نگاه به شرکت‌های بازرگانی/ راهکار ایمیکو برای حل کمبود نقدینگی صنایع معدنی و فولادی

‌می‌متالز - در گفتگو با دکتر اردشیر فاضلی، مدیرعامل شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران به نقش این شرکت در تأمین زنجیره آهن و فولاد کشور پرداختیم. به باور وی، اگر شرکت‌های بازرگانی با معیار‌ها و سازوکار درستی اعتبارسنجی و رتبه بندی شوند، کارکرد اصلی خود که کمک به چرخه تولید کشور است را به خوبی ایفا خواهند کرد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیکو) در خصوص فعالیت‌های این شرکت توضیح داد: این شرکت با بیش از سی سال تجربه و دانش سازمانی در زمینه ارائه کلیه خدمات بازرگانی از قبیل نیاز سنجی، منبع یابی، بازاریابی و بازار سنجی و همچنین امور اجرائی (تامین مواد اولیه کارخانه‌های فولادی، فروش و تامین محصولات میانی و محصولات نهایی فولادی) همواره سعی نموده است تا درچارچوب موضوع فعالیت خود نیاز‌های واحد‌های معدنی و صنعتی را با تمرکز بر واردات مواد معدنی، کالا‌ها و تجهیزات مورد مصرف با بهترین شرایط ممکن مرتفع کند.

وی افزود: تهیه و تامین نیاز‌های بخش معادن و فلزات کشور اعم از مواد اولیه، ماشین آلات، تجهیزات، لوازم و ادوات از طریق منابع داخلی و خارجی و نیز کمک به صادرات محصولات تولیدی بخشی از فعالیت‌های این شرکت می‌باشد.

تأمین از معدن تا محصول نهایی

فاضلی در خصوص عملکرد و برنامه‌های این شرکت بازرگانی اظهار داشت: شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران همان گونه که از نامش پیداست یک شرکت بازرگانی در زنجیره معدنی- صنعتی کشور می‌باشد که از معدن تا محصول را پوشش می‌دهد. وی افزود: با توجه به حضور این شرکت در هلدینگ توسعه معادن و فلزات، فعالیت‌های گوناگونی را با محوریت سنگ آهن و فولاد در دستور کار خود قرار داده ایم. وی افزود: در این راستا در طول ۴٠ سال سابقه کاری خود توانسته ایم در سال جاری کارنامه درخشانی را به ثبت برسانیم.

تأمین گسترده نیاز‌های داخلی تولیدکنندگان

مدیرعامل شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران در ادامه دستاورد‌های این شرکت را برشمرد و گفت: از جمله دستاورد‌های شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران می‌توان به تأمین خوراک از سنگ آهن و گندله تا آهن اسفنجی و شمش و هم چنین تأمین دستگاه‌های حفاری اکتشافی، استخراجی و قطعات درون چاهی برای صنایع فولادی اشاره نمود.

وی در جهت فعالیت‌های شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران در حوزه صادرات و واردات اظهار کرد: این شرکت با واردات فرو‌ها مانند فرومنگنز و فرو سیلیکو منگز آن هم با قیمت بسیار مناسب توانسته تولید کنندگان را در تأمین مواد مورد نیاز خود یاری دهد و همچنین با همکاری یک شرکت هندی به دنبال انتقال تکنولوژی تولید فرو‌ها به داخل کشور عزیزمان هستیم که بتوانیم نیاز‌های داخلی تولیدکنندگان به این محصول مهم و اساسی را تا حد قابل قبولی پوشش دهیم.

راهکار ایمیکو برای حل کمبود نقدینگی صنایع معدنی و فولادی

مدیرعامل شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران در ادامه بیان کرد: با توجه به کمبود نقدینگی برخی صنایع معدنی و فولادی، شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران توانسته است در حوزه تهاتر کالا با فولادسازان تعامل خوبی برقرار کند و ضمن تأمین کالا‌های مورد نیاز آن ها، محصولات تولیدی شان را نیز خریداری کند.

لزوم تغییر نگاه به شرکت‌های بازرگانی

فاضلی در پایان خاطر نشان کرد: نگاهی که به بازرگان وجود دارد لازم است تغییر کند. برخی دولتمردان و سیاست گذاران، شرکت‌های بازرگانی را واسطه‌هایی می‌دانند که فاقد هرگونه کارایی موثری می‌باشند و تنها عملکردشان سفته بازی، دلالی و در نهایت افزایش قیمت تمام شده محصولات می‌باشد این در حالی است که اگر شرکت‌های بازرگانی با معیار‌ها و سازوکار درستی اعتبار سنجی و رتبه بندی شوند و کف و سقف فعالیت‌های آن‌ها مشخص شود، می‌توانند کارکرد اصلی خود را که کمک به چرخه تولید کشور است را دریابند. به طور کلی شرکت‌های بازرگانی در حوزه صادرات و واردات می‌توانند نقش‌های کلیدی ایفا کنند که برای تولیدکنندگان مقدور و محیا نمی‌باشد.

منبع: چیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده