تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۵
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۳۰۲۳۵۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی:

آهن اسفنجی موردنیاز واحد‌های تولیدی از خارج استان تأمین می‌شود

‌می‌متالز - معاون صنایع و معادن اداره کل صمت خراسان شمالی گفت: اینکه آهن اسفنجی موردنیاز واحد‌های تولیدی خراسان شمالی از خارج استان تأمین می‌شود که بهتر است برنامه‌ریزی‌هایی برای تولید این ماده موردنیاز در استان صورت گیرد.

به گزارش می‌متالز، مهیار مشایخی، معاون امور صنایع و معادن اداره کل صمت استان خراسان شمالی اظهار داشت: آهن اسفنجی یکی از مواد اولیه موردنیاز واحد‌های ریخته‌گری در شهرستان اسفراین برای تولید شمش فولاد آلیاژی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو شرکت تولیدی دانش‌بنیان در این استان با استفاده از پوسته‌های اکسیدی درصدد هستند، تا آهن اسفنجی تولید کنند.

این مقام مسوول اضافه کرد: ساخت یکی از این واحد‌های تولیدی در مرحله پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی قرار دارد و یکی دیگر از این شرکت‌ها فعال شده است.

مشایخی با بیان اینکه آهن اسفنجی از ماده معدنی مگنتیت ایجاد می‌شود، افزود: سنگ‌آهن در واحد‌های تولیدی بزرگی همچون ذوب‌آهن اصفهان تولید می‌شود.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه آهن اسفنجی موردنیاز واحد‌های تولیدی خراسان شمالی از خارج استان تأمین می‌شود، ادامه داد: بهتر است برنامه‌ریزی‌هایی برای تولید این ماده مورد‌نیاز در استان صورت گیرد.

این مقام مسوول افزود: خراسان شمالی در آینده نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی نیاز دارد.

وی ابراز داشت: در حال حاضر میزان نیاز استان به این ماده ۸۰۰ هزار تن است که طی آینده نزدیک با ظرفیت‌سازی‌های ایجاد شده در واحد‌های تولیدی فولادی، این میزان نیاز، به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید.

منبع: عصر اترک

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده