تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۴۷
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۳۰۲۹۹۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

بهره‌برداری از اولین کارخانه تولید آهن اسفنجی ایتالیا تا سال ۲۰۲۶

‌می‌متالز - اولین کارخانه تولید آهن اسفنجی ایتالیا تا سال ۲۰۲۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، اولین کارخانه تولید آهن اسفنجی ایتالیا تا سال ۲۰۲۶ با سرمایه‌گذاری Acciaierie d’Italia به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته فرانکو برناب مدیرعامل این شرکت، قرار است عملیات اجرایی ساخت این کارخانه پس از انتخاب اولیه فناوری تولید آهن اسفنجی در این کارخانه آغاز شود. قرار است این کارخانه در قالب دو سایت تولید و هرکدام به ظرفیت ۲ تا ۲.۵ میلیون تن احداث شده تا بخشی از مواد اولیه این شرکت برای خط تولید ۸ میلیون تنی محصولات تخت را تغذیه کند که در نتیجه آن، فولادسازان ایتالیایی را تا حدی از واردات قراضه بی‌نیاز می‌کند.

خط فولادسازی و ریخته‌گری این شرکت نیز تا سال ۲۰۲۶ با فناوری کوره قوس راه‌اندازی خواهد شد.

در حال حاضر ایتالیا قراضه مورد استفاده خود را از ترکیه با قیمت ۳۷۵.۲۵ دلار در هر تن CFR وارد می‌کند که این قیمت در روز گذشته با ۳.۵ دلار افزایش در هر تن روبرو بوده است.

شایان ذکر است این شرکت دو کوره خود به مجموعاً به ظرفیت ۳.۵ میلیون تن را از سال ۲۰۱۵ متوقف نموده که یکی از این کوره‌ها از نیمه دوم امسال و یکی دیگر از کوره‌ها پس از اصلاح برای تولید فولاد با فناوری سبز به مدار تولید باز می‌گردد.

ایتالیا با تولید ۲۱.۶ میلیون تن از انواع محصولات فولادی به عنوان یازدهمین تولیدکننده فولاد در دنیا به شمار می‌رود. این کشور در سال ۲۰۲۲ با افت تولید ۱۱.۶ درصد نسبت به مدت مشابه گذشته روبرو بوده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده