تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۴۶۰
کد خبر: ۳۰۲۲۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت اعلام کرد:

مصوبه خیلی مهم سران قوا برای نحوه تخصیص سهمیه‌ها در سامانه بهین یاب/ جزئیات مصوبه چیست؟

‌می‌متالز - مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: از اول خرداد ماه کلیه واحد‌هایی که در بهین یاب ثبت‌نام و تولیداشان را در سامانه جامع تجارت ثبت کردند، از طریق سیستم به بورس معرفی و میتوانند کالای مورد نیاز خود را از بورس کالا تهیه و تولیدات خود را در این نهاد عرضه کنند.

به گزارش می‌متالز، سیف اله امیری با اشاره به ابلاغیه اخیر وزارت صمت مبنی بر تخصیص آهن اسفنجی از ابتدای خرداد ماه ۱۴۰۲ از طریق سامانه بهین یاب، اظهار داشت: خرید واقعی توسط خریدار و تولید کننده لنجام شود نه صاردکننده و تجار، دلیل این تصمیم گیری در وزارت صمت بود.

وی گفت: با توجه به کمبود آهن اسفنجی در کشور، باید این محصول به دست تولیدکننده و عرضه کننده در بورس برسد، چرا که با توجه به نرخ ارز نیمایی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی در بورس کالا، تجار با هر قیمتی که خریداری کنند، در صادرات سود بسیاری خواهند برد.

مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت تصریح کرد: در این راستا، مقررشد تمام محصولات زنجیره فولاد از دو هفته آینده در سامانه بهین‌یاب را ثبت کنند.

امیری در ادامه با تاکید بر اینکه مابقی کالا‌ها در سامانه بهین یاب بودند، خاطرنشان کرد: از اول خرداد ماه کلیه واحد‌هایی که در بهین یاب ثبت‌نام و تولیداشان را در سامانه جامع تجارت ثبت کردند، از طریق سیستم به بورس معرفی و میتوانند کالای مورد نیاز خود را از بورس کالا تهیه و تولیدات خود را در این نهاد عرضه کنند.

این مقام مسوول بیان کرد: این امر لازمه شفافیت برای ورودی و خروجی است یعنی کسی که کالایی خریداری میکند باید آن را تبدیل و مجدد در بورس کالا عرضه نماید.

مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، یکی دیگر از دلایل اتخاذ این تصمیم مهم را ایجاد برقرای تعادل دانست و گفت: زمانی که تمامی کار‌ها سیستمی باشد و دخالتی در آن صورت نگیرد، اعتدال برقرار خواهد شد.

امیری در بخشی دیگر این گفتگو به مصوبه سران قوا اشاره کرد و گفت: نحوه تخصیص سهمیه‌ها در این سامانه براساس مصوبه سران سه قوا خواهد بود.

وی تاکید کرد: این مصوبه تاریخ نامحدود دارد و می‌گوید: که کلیه تولیدات باید در بورس کالا به فروش برسد به طوری که این فروش هم می‌تواند به صورت داخلی و هم از طریق رینگ صادراتی انجام شود.

مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با تاکید بر اینکه در صورت عدم فروش کالای عرضه شده در بورس کالا، تولید کننده می‌تواند از طریق رینگ صادراتی به صورت ارزی و ریالی اقدام به فروش کالای خود کند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده