تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۱
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۳۰۲۲۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان خوزستان خبر داد:

برای بهبود امور صنایع معدنی با دانشگاه در ارتباط هستیم/ طرح‌های خوبی برای توانمندی‌های صادراتی استان داریم

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خوزستان از ارتباط مداوم با دانشگاه شهید چمران اهواز برای بهبود امور مربوط به صنایع معدنی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا فلاح» مدیرکل صمت استان خوزستان در مورد با ارتباط این اداره کل با دانشگاه گفت: پتانسیل بسیار خوبی در دانشگاه شهیدچمران اهواز به خصوص دانشکده زمین شناسی وجود دارد که قرار شد از این پتانسیل به شکل مطلوبی استفاده و بهره ببریم.

وی افزود: قرار شد جلسات مستمر و منظمی بین اداره کل صمت خوزستان و دانشگاه چمران برگزار و در صورت بازدهی این جلسات وارتباطات به تمام زمینه‌های اداره کل نیز گسترش دهیم.

مدیرکل صمت استان خوزستان خاطرنشان کرد: قرار شد در زمینه‌های اکتشاف جدید و شناسایی پتانسیل استان، رفع مشکلات صنایع معدنی که نیاز به کار دانشگاهی دارند و پایگاه اطلاعاتی تفاهم همکاری شود.

وی معادن فعال استان را درحال حاضر ۱۲۲ معدن عنوان کرد و یادآور شد: عمده معادن استان در کار تولید مصالح ساختمانی بوده به طوری که ۸۰درصد آن‌ها در کار تولید مخلوط کوهی و سنگ لاشه هستند.

فلاح استخراج استان را در سال گذشته ۱۹ میلیون و چهارصدهزارتن و کل سرمایه‌گذاری بخش معدن استان از ابتدا تا به امروز را ۱۵۹۶ میلیارد تومان عنوان کرد.

حضور پر قدرت خوزستان در نمایشگاه ظرفیت توانمندی صادراتی استان‌ها

وی با اشاره به حضور پر قدرت و با برنامه استان خوزستان در نمایشگاه اکسپو، تصریح کرد: حضور واحد‌های تولیدی و صنعتی استان در نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی کشور، فرصتی برای جذب مشتریان خارجی و ورود به بازار‌های بین‌المللی صنایع و تولیدکنندگان خوزستان است.

مدیرکل صمت استان خوزستان افزود: غرفه ظرفیت توانمندی صادراتی استان خوزستان با مشارکت سازمان صمت و با حضور استاندار خوزستان، معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان در نمایشگاه ظرفیت توانمندی صادراتی استان‌ها برپا شد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعتی، معدنی، کارآفرینی، بازرگانی و تجارتی، طی نشست‌های رودرو با تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مطرح می‌شود، تاکید کرد: تاکنون نتایج خوبی در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای خوزستان داشته و طرح‌های مدون و خوبی در جهت توانمندی‌های صادراتی استان در دستور کار است.

فلاح همچنین گفت: قطعاً برگزاری نمایشگاه اکسپو باعث ایجاد و گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بین دولت‌ها و ملت‌ها می‌شود.

برپایه‌ای گزارش، غرفه استان خوزستان در اولین روز نمایشگاه ظرفیت توانمندی اقتصادی استان‌ها با حضور و بازدید دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، دکتر احمد وحیدی وزیر کشور و جمعی از استانداران، مسئولان و مدیران کشوری و استانی و تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی روز پرکاری را پشت سر گذاشت.

گفتنی است، پنجمین نمایشگاه توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به اکسپو ۲۰۲۳ با حضور حدود ۷۵۰ شرکت داخلی و با عرضه ۱۲ گروه کالایی از جمله محصولات دانش‌بنیان، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، صنعت، مواد غذایی، پتروشیمی، ساختمان، صنایع دستی، خدمات فنی و مهندسی و … با هدف افزایش مقاصد و گروه کالا‌های صادراتی برگزار می‌شود.

این نمایشگاه تا بیستم اردیبهشت در محل نمایشگاه دائمی بین المللی تهران ادامه دارد و نمایندگان ۶۰ کشور درخواست بازدید از این نمایشگاه را داشته‌اند و پیش‌بینی شده است حدود هزار و ۲۰۰ تا دو هزار نفر از مسئولان و تجار کشور‌های مختلف و خصوصاً کشور‌های همسایه برای بازدید از نمایشگاه در ایران حضور یابند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده