تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۰۲۱۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پایان بورس امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / بورس ناک اوت شد!

‌می‌متالز - پس از تنفس مصنوعی شاخص کل در روز گذشته، امید‌ها به پایان اصلاح بورس زنده شد. اما شاخص کل امروز هم روی قرمز خود را به سهامداران نشان داد. همین امر سبب شد تا بار دیگر ترس از ریزش بازار سهام در دل بورسی‌ها زنده شود.

به گزارش می‌متالز، پس از اصلاح سخت بازار در دو روز متوالی، شاخص توانست تا حدودی تب ریزشی خود را به هر نحوی کاهش دهد. اما امروز هم بازار سهم روند نزولی خود را در پیش گرفت و شاخص کل به سطح دو میلیون ۲۲۷ هزار واحد رسید.

با توجه به گزارش دیروز در رابطه با اصلاح یا ریزش، این موضوع مطرح شد که شاخص با در پیش گرفتن استراتژی پولبک به سقف تاریخی ۹۹ قصد کاهش ارتفاع را دارد؛ بنابراین با وجود سنگینی اصلاح کنونی بورس، روز‌های سرخ بازار سهام اجتناب ناپذیر است.

پایان بورس امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / بورس ناک اوت شد!

بدین ترتیبب معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت اصلاح قدرتمند خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با نزول نسبتا قدرتمند ۲۸ هزار و ۹۲ واحدی که معادل ۱.۲ درصد این شاخص است گام بلندی در جهت اصلاح برداشت. به این ترتیب شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۲۲۷ هزار واحدی ایستاد.

البته اصلاح شاخص هم‌وزن سنگین‌تر از شاخص کل بود و با افت ۲.۲ درصدی به سطح ۷۶۴ هزار و ۷۵۵ واحدی برگشت.

تداوم خروج پول

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. به طوری که شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج دو هزار و ۸۷۶ میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۲۴ میلیارد و ۸۶۰ میلیون و ارزش معاملات را ۱۵ هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده