تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۸
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۳۰۲۲۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در کمیسیون اجتماعی مجلس؛

کلیات لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی تصویب شد

‌می‌متالز - کمیسیون اجتماعی مجلس با بررسی لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی با حضور اعضای این کمیسیون، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی و سیدمهدی نیازی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، با کلیات آن موافقت کرد.

نخستین واکنش جایگزین فاطمی امین به احیای وزارت بازرگانی

به گزارش می‌متالز، نشست کمیسیون اجتماعی مجلس به منظور بررسی لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی با حضور اعضای این کمیسیون، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی و سیدمهدی نیازی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و پس از بررسی‌های کارشناسانه کلیات آن به تصویب رسید.

در ابتدای این نشست، ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت:

تصویب این لایحه برای تنظیم بازار و اصلاح صحنه معیوب توزیع دارای اهمیت است. به همین دلیل، دولت در اولین فرصت لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس تقدیم کرد که جای قدردانی دارد و مجلس نیز با فوریت بررسی آن موافقت کرد. ما با کلیات این لایحه موافق هستیم، اما بررسی جزئیات و ساختار آن نیاز به اصلاح دارد.

همچنین سیدمهدی نیازی سرپرست وزارت صمت گفت:

تجربه‌ای که از سال ۸۵ داشتم، نشان می‌دهد وقتی در گذشته وزارت بازرگانی داشتیم، معاون اول رئیس جمهور و معاون اجرایی رئیس جمهور مسوولیت تنظیم بازار را برعهده داشتند، تا سال ۹۷ که حوزه بازرگانی و تنظیم بازار به وزارت صمت واگذار شد. هم‌اکنون منطق دولت این بود که تمرکز بیشتری بر حوزه بازرگانی صورت گیرد و هدف از تشکیل این وزارتخانه راهبری این حوزه توسط یک وزیر بود، ضمن اینکه در اداره این بخش اصل بر تعامل بین دستگاه‌ها است تا بتوانیم از تولید حمایت کنیم و بازار رها نباشد.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز اظهار داشت:

سال ۹۶ تاکنون در وزارت صمت شاهد تغییر ۷ وزیر و سرپرست بودیم که اغلب از افراد توانمندی بودند که عملکرد وزارتخانه به گونه‌ای بود که باعث نارضایتی می‌شد. بخش عمده‌ای از فعالیت‌های این وزارتخانه صرف تنظیم بازار و برگزاری جلسات با وزارت جهاد کشاورزی می‌شد و به صنعت و معدن کمتر توجه شد؛ کما اینکه افزایش قیمت خودرو باعث استیضاح آقای فاطمی امین نیز شد. برخلاف نگرانی برخی قرار نیست این وزارتخانه به وزارت واردات تبدیل شود بلکه با توجه به بازار‌های جهانی که به روی ما گشوده شده است، قطعاً بر صادرات و تولید تمرکز خواهد کرد.

منبع: پایگاه خبری آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده