تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۳۰۲۳۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور:

۳ ماه مهلت داریم؛ بنای دولت معرفی زودتر وزیران پیشنهادی به مجلس است

‌می‌متالز - معاون امور مجلس رئیس‌جمهور درباره معرفی وزاری پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی، گفت: براساس قانون سه ماه فرصت برای معرفی وزرای پیشنهادی است، اما بنای دولت معرفی زودتر این وزرا است.

به گزارش می‌متالز،سید محمد حسینی روز سه شنبه درباره معرفی وزاری پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی، گفت: براساس قانون سه ماه فرصت برای معرفی وزرای پیشنهادی است، اما بنای دولت معرفی زودتر این وزرا است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور ادامه داد: البته عجله و شتاب نیز در این امر درست نیست، زیرا ما باید ارزیابی از نمایندگان محترم نیز داشته باشیم که دیدگاه آن‌ها چیست، امیدواریم هرچه زودتر این جمع‌بندی صورت گیرد تا وزرای پیشنهادی معرفی شوند.

حسینی افزود: تکلیف وزارت بازرگانی هم ان شاءالله مشخص شود تا متناسب با آن وزیری که برای وزارت صنایع و معادن است و وزیری که برای وزارت بازرگانی است، معرفی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است دولت تا نهایی شدن نتیجه لایحه تشکیل وزارت بازرگانی برای معرفی وزیر پیشنهادی صمت صبر کند، گفت: برای وزارت صمت علی القاعده باید تعیین تکلیف و مشخص شود اگر چه با دوفوریت تشکیل وزارت بازرگانی در صحن موافقت شد و کلیات این موضوع نیز در کمیسیون اجتماعی تصویب شد و ما امید زیادی داریم که در صحن نیز نهایی شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور به اهمیت فرآیند تصمیم‌گیری درباره تشکیل وزارت بازرگانی اشاره کرد و افزود: البته تمام موارد مذکور به عنوان احتمالات است و در نهایت آقای رئیس‌جمهور باید تصمیم گیری کنند.

منبع: آژانس خبری تحلیلی نصر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده