تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۰
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۳۰۲۲۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
ذوب‌آهن اصفهان ادامه داد؛

تداوم روند روبه‌جلوی "ذوب"

‌می‌متالز - شرکت ذوب‌آهن اصفهان از ابتدای سال مالی تا پایان فروردین‌ماه سال جاری (سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۲) توانست از فروش محصولات تولیدی خود به درآمد تجمیعی ۴ هزار و ۵۸۱ میلیاردتومانی برسد.

به گزارش می‌متالز، شرکت ذوب‌آهن اصفهان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به فروردین‌ماه سال جاری نشان داد که در ادامه روند روبه‌رشد خود، توانست سال مالی جدید را به‌خوبی آغاز کند. این شرکت فولادی از فروش محصولات خود به درآمد ۴ هزار و ۵۸۱ میلیاردتومانی دست پیدا کرد.

"ذوب" از ابتدای سال مالی تا پایان فروردین‌ماه سال جاری (سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۲) توانست از فروش محصولات تولیدی خود به درآمد تجمیعی ۴ هزار و ۵۸۱ میلیاردتومانی برسد.

تداوم روند روبه‌جلوی

میزان درآمدی که شرکت ذوب‌آهن اصفهان در اولین ماه از سال جاری به سهام‌داران خود اعلام کرد مربوط به فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخلی و خارج از کشور بود، میزان سرمایه به ثبت رسیده ذوب‌آهن اصفهان در یک ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی برابر با ۶ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بود، درآمد ماهانه‌ای که "ذوب" در فروردین از فروش محصولات شناسایی کرد نسبت به میانگین درآمدی در ۱۲ ماه گذشته سال ۱۴۰۱، حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است.

روند درآمدزایی "ذوب"

شرکت ذوب‌آهن اصفهان میزان درآمدی که در فروردین‌ماه سال جاری شناسایی کرد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با افزایش ۴۹ درصدی همراه بود، همچنین "ذوب" میزان درآمد تجمیعی که در این دوره یک‌ماهه از خود بر جای گذاشت با رشد نسبت به سال گذشته (یک هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان) روبه‌رو بود.

تداوم روند روبه‌جلوی

همان گونه که گفته شد درآمدی که ذوب‌آهن اصفهان به ثبت رساند متشکل از بازار داخلی و صادراتی بود، بیشترین درآمدزایی انجام‌شده مربوط به بازار داخل کشور با ۲ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان بود که نسبت به سال گذشته ۷۸ درصد افزایش یافت، همچنین بازار خارج از کشور با یک هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان بود که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافت.

تفکیک درآمدزایی "ذوب"

بر اساس گزارش فعالیت ماهانه‌ای که شرکت ذوب‌آهن اصفهان از فروردین‌ماه خود منتشر کرد بیانگر آن بود که بیشترین تقاضای مشتریان در بازار داخل برای «تیرآهن» بود که از فروش آن محصول به درآمدزایی یک هزار و ۸۱۴ میلیاردتومانی دست‌یافت و بیشترین تقاضای مشتریان در بازار خارج از کشور برای «شمش کالایی» بود که از فروش این محصول به درآمدزایی یک هزار و ۴۰۴ میلیاردتومانی دست‌یافت.

تداوم روند روبه‌جلوی

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید بیشترین درآمدزایی "ذوب" در بازار داخل، از فروش تیرآهن بود، "ذوب" نرخ فروش این محصول را در بازار داخل برابر با ۲۲ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان و در بازار خارج برابر با ۲۳ میلیون و ۴۴۶ هزار تومان به‌ازای هر تن اعلام کرد و همچنین نرخ داخلی و خارجی این محصول نسبت به ماه گذشته نزدیک به ۳ میلیون تومان افزایش و حدود ۲ میلیون تومان کاهش داشته است.

محصولات دیگری که توسط شرکت ذوب‌آهن اصفهان به فروش رسید عبارت است از شمش کالایی، میلگرد، ریل، شمش چدن، کلاف و دیگر محصولات. دراین‌بین در بازار داخل «میلگرد» با کسب درآمد ۷۲۸ میلیاردتومانی بیشترین درآمدزایی را بعد از تیرآهن همراه داشت و در بازار خارجی «میلگرد» با کسب درآمد ۱۴۴ میلیاردتومانی بیشترین درآمدزایی را به همراه داشته است.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده