تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۰۲۲۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

بیشترین آسیب فعالیت‌های معدنی استان زنجان متوجه راه‌ها است

‌می‌متالز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: ۲.۳ درصد وصولی‌های اعتباری به راه‌های استان اختصاص داده شده است.

به گزارش می‌متالز، احمد خداوردی صبح امروز (۲۱ اردیبهشت‌ماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان، با بیان اینکه ۱۴۴۷ میلیارد تومان حقوق دولتی در سال ۱۴۰۱ وصول شده است، اظهار کرد: ۲۰ میلیارد تومان بابت پروژه‌های نیمه‌تمام استان زنجان برگشت مازاد درآمد‌ها داشته‌ایم.

این مسئول ادامه داد: مازاد درآمد استان در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده است. درآمد‌های مالیاتی ۱۸.۷ درصد وصول شدند. فروش اموال و مولدسازی نیز ۳۸۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین آسیب فعالیت‌های معدنی استان متوجه راه‌های مواصلاتی اصلی و فرعی است، تصریح کرد: جبران خسارت راه ارتباطی در دو سطح ملی و استانی صورت می‌گیرد. محور معدن سرب و روی و انگوران، دندی به زنجان یک پروژه ملی تلقی می‌شود و احداث و تعریض محور مذکور جز تعهدات و عملیات اجرای وزرات راه‌وشهرسازی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان یادآور شد: سایر محور‌ها نیز از طریق راهداری و اعتبارات استانی جبران می‌شود. در مجموع ۲.۳ درصد وصولی‌ها به راه‌های استان اختصاص داده شده است.

در ادامه جلسه نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت سرگرد مهدی هادی از نیرو‌های پلیس امتین اقتصادی استان، اذعان کرد: باید بدانیم در کجا پول تزریق کنیم که تاثیر مثبت آن را مردم حس کنند؛ یکی از موارد حائز اهمیت در این خصوص توجه به حوزه‌های اشتغال است. اقدامات استان باید با توجه به مردم صورت بگیرد.

مصطفی طاهری خاطرنشان کرد: تبصره ۱۸ در کشور مدلی ندارد؛ استان زنجان با ظرفیت و منابع خوبی که در اختیار دارد می‌تواند تاثیرگذار باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده