تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۷
بازدید: ۴۱
کد خبر: ۳۰۲۳۴۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ناترازی عرضه و تقاضا در بازار خودرو سبب افزایش قیمت آن می‌شود/ تلاش مجلس برای تصویب طرح واردات خودرو‌های کارکرده کمتر از پنج سال

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: به‌دنبال ناترازی عرضه و تقاضا در بازار خودرو، قیمت آن افزایش خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا، اظهار داشت: با تصویب وادارت خودرو‌های فرسوده ظرفیتی ایجاد می‌شود که به‌دنبال آن نابرابری عرضه و تقاضا از بین می‌رود.

وی افزود: به‌دنبال از بین رفتن نابرابری عرضه و تقاضا، نقدینگی جامعه به سمت دیگری پیش خواهد رفت در نتیجه باعث کاهش قیمت خودرو می‌شود که البته این موضوع از هم‌اکنون نیز آغاز شده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا گفت: واردات خودرو‌های کارکرده کمتر از پنج سال نیز در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مصوب شده و در دستور علنی صحن قرار می‌گیرد و احتمالا کلیات آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از تعطیلات حوزه‌های انتخابیه مصوب می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به‌دنبال واردات خودرو‌های کارکرده با عمر کمتر از پنج سال شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا با تاکید بر اینکه بخشی از علت نوسانات قیمت خودرو در ناترازی عرضه و تقاضا ریشه دارد، تصریح کرد: البته اخیرا شاهد رشد تولیدات خودرو نیز بوده‌ایم که بر روی کاهش قیمت آن موثر بوده است.

وی افزود: طرح واردات خودرو‌های کارکرده با عمر کمتر از پنج سال قبلا توسط دولت مطرح شد، اما در ادامه مورد مخالفت قرار گرفت که باز هم در قالب لایحه‌ای به مجلس ارائه شد.

منبع: مرصاد 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده