به گزارش میمتالز، «حسین فرهیدزاده» مدیرعامل سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، نامهای با موضوع «قیمت فروش نقدی خودرو» را برای مدیران وبسایتهای خرید و فروش خودروها شامل: دیوار، شیپور، باما، کارنامه، همراه مکانیک، سوئیچ، خوردو ۴۵، بانی خودرو، دورهاتو، ایرانتجارت،های کارز، تخته گاز، ماشین بانک، ایران پلاک و خودرو شاپ، ارسال کرد.
در این نامه آمده است که با توجه به هماهنگیهای بهعمل آمده با اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران، تا اطلاع ثانوی و بهمنظور ساماندهی بازار خودرو، قیمت فروش نقدی در آگهیهای فروش درج نشود و از قیمت اعلامی اتحادیه هم بالاتر نرود؛ برای خودروهایی هم که قیمت در اتحادیه مشخص نشده، بهشکل توافقی صورت گیرد.
متن ابلاغیه سازمان حمایت را در زیر میخوانید:
«با عنایت به نوسانات اخیر در بازار خودرو و افزایش قیمت حاشیه بازار نسبت به قیمت درب کارخانه و اقدامات برخی افراد سودجو در قیمتسازی با هدف ایجاد بازارهای کاذب در خرید و فروش خودرو و بهرهبرداری سوء از التهابات ایجاد شده و با توجه به هماهنگیهای بهعمل آمده با اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل تهران مبنی بر بارگذاری و درج روزانه قیمت متعارف بازار خودروهای صفر کیلومتر معامله شده تولید داخل در سایت اتحادیه مذکور به نشانی www.uead.ir، مقتضی است تا اطلاع ثانوی و بهمنظور ساماندهی بازار خودرو، ترتیبی اتخاذ کنید تا اعلام و درج قیمت فروش نقدی خودروهای صفر کیلومتر تولید داخل از سقف آخرین قیمت بارگذاری شده در سایت اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل تهران تجاوز نکند.
در ضمن آگهی فروش سایر خودروها اعم از کار کرده و صفر کیلومتر که قیمت آنها در سایت اتحادیه بارگذاری نشده به صورت توافقی و بدون نمایشِ قیمت منتشر شود.»
منبع: شاتانیوز