تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۸
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۰۲۵۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کوچکی نژاد:

مسیر منحرف صندوق‌های بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه اصلاح شود

‌می‌متالز - نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در برنامه هفتم توسعه مسیر انحرافی صندوق‌های بازنشستگی را ببنیدیم و مسیر درستی را برای آن‌ها تعریف کنیم.

به گزارش می‌متالز، جبار کوچکی نژاد، با اشاره به اولویت‌های برنامه هفتم توسعه در کشور بیان کرد: باید در برنامه هفتم توسعه به صورت جدی به بحران صندوق‌های بازنشستگی توجه کنیم.

وی تصریح کرد: باید در برنامه هفتم توسعه سازوکار مناسبی را برای فعالیت صندوق‌های بازنشستگی در نظر بگیریم چراکه روند فعلی حتما مشکل ساز خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمد و هزینه‌های صندوق‌های بازنشستگی با هم همخوانی ندارد و در نتیجه متکی به دولت هستند، تاکید کرد:صندوق‌های بازنشستگی به طور شدیدی به دولت وابسته شده اند و سال به سال وابستگی آن‌ها به دولت بیشتر و بیشتر می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی هر فردی که قصد تصدی بر وزارت کار را دارد ابتدا می‌گوید که می‌خواهد این صندوق‌ها را مستقل کند، بیان کرد:، اما ما می‌بینیم که در این بخش بلعکس عمل می‌شود.

وی با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی باید از درون پالایش شوند، اظهار کرد: این صندوق‌ها باید شرکت‌های زیان ده زیر مجموعه خود را رها کنند و آن‌ها را واگذار کنند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی نباید شرکت داری کنند، تصریح کرد: شرکت داری صندوق‌های بازنشستگی باید به صورت محدود باشد. اگر صندوق‌ها طالب فعالیت در بخش اقتصاد هستند باید بروند و در حوزه نفت فعالیت کنند تا ما دیگر نفت خام را صادر نکنیم و به جای نفت خام محصولات تولید شده در این بخش، صادر شود و این به نفع کشور و صندوق هاست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شرایط صندوق‌های بازنشستگی خوب نیست، بیان کرد:پرداختی شرکت‌های زیر مجموعه صندوق‌های بازنشستگی به صورت عجیبی بالاست. باید در برنامه هفتم توسعه مسیر انحرافی صندوق‌های بازنشستگی را ببنیدیم و مسیر درستی را برای آن‌ها تعریف کنیم. اگر این مهم در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گیرد، حتما ما شاهد تحولاتی در صندوق‌ها خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده