تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۳۰۲۶۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون امور معادن وزارت صمت خبر داد:

«مزایده‌های بی‌مشتری» در بخش معدن تعیین تکلیف شدند/ برنامه تجمیع و خوشه‌سازی معادن در دست اقدام است

‌می‌متالز - معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت گفت: در سال گذشته ۵ هزار معدن در یک مرحله به مزایده گذاشته شد که از این تعداد کمتر یک هزار معدن واگذار شد.

به گزارش می‌متالز، رضا محتشمی پور با اشاره به مزایده‌های سال گذشته معادن توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در سال قبل مزایده واگذاری حدود ۵ هزار معدن در یک مرحله برگزار شد، اما کمتر از یکهزار معدن واگذار شد.

وی با بیان اینکه در انتهای سال گذشته مرحله دوم مزایده واگذاری معادن آغاز شد که در این برهه ۶ هزار معدن در فرآیند مزایده قرار داشتند، گفت: امیدواریم این بار با تغییرات کوچکی که در مقررات رخ داده و توجه بیشتر بخش خصوصی به مزایده ها، درصد موفقیت مزایده بیشتر شود.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت تصریح کرد: در بحث مزایده‌ها نکته کلیدی این است که با استفاده از ظرفیتی که در قانون وجود دارد، معادنی که دو بار به مزایده گذاشته شدند و متقاضی نداشته باشند، در مرحله بعد بدون قید مزایده، امکان واگذاری آن‌ها را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر آسیب شناسی معادن؛ بیان کرد: معادنی که به مزایده رفتند، اما متقاضی نداشتند، آسیب‌شناسی و با سایر محدوده‌های معدنی تجمیع می‌شوند تا توجیه اقتصادی بهره‌برداری از آن‌ها افزایش یابد.

این مقام ارشد در وزارت صمت گفت: برنامه ما این است که فرآیند واگذاری معادن از طریق مزایده را در فاصله‌های کمتر از ۶ ماه تا پایان ۱۴۰۲ ادامه دهیم تا محدوده‌هایی که در اختیار دولت هستند، واگذار شوند.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت اظهارداشت: برنامه‌های دیگری در بحث تجمیع و خوشه سازی معادن در دست اقدام است که موفق‌تر از مزایده عموم خواهد بود. در همین راستا، در سال گذشته ۲۲۸ معدن در قلب ۴۸ بسته ارائه شد که با وجود مشکلات حقوقی و خلع ید در این مسیر، وزارت به صورت کاملا جدی درصدد تعیین و تکلیف معادن است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده