تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۱۸
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۰۲۴۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خراسان جنوبی در ذخیره ۳ ماده معدنی اول است

‌می‌متالز - خراسان جنوبی رتبه اول کشور را در ذخایر زغال سنگ، منیزیت و خاک‌های نسوز دارد.

به گزارش می‌متالز، حسن نژاد سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه پارسال ۲۶۹ میلیارد تومان برای بهره برداری از ذخایر معدنی استان سرمایه گذاری شده است گفت: کان معدنی خراسان جنوبی به قدری غنی است که ۷۴۱ معدن با ۵۷ نوع ماده معدنی و ذخیره قطعی ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تن را در خود جای داده است و این استان رتبه اول کشور را در ذخایر زغال سنگ، منیزیت و خاک‌های نسوز دارد.

او افزود: خراسان جنوبی همچنین رتبه ششم کشور را در تعداد معادن و رتبه دوازدهم در ذخایر قطعی مواد معدنی کشور را از آن خود کرده است.

حسن نژاد با اشاره به بهره برداری از ۴۴ معدن طی پارسال در استان بیان کرد: این معادن با ذخیره ۱۴۲ میلیون تن در مساحت ۲۴ کیلومتر به بهره برداری رسید که سنگ‌های تزیینی، خاک‌های صنعتی، بنتونیت، طلا، مس، منگنز، آگات و تراورتن از مهمترین آن هاست و بیشترین آن‌ها با ۱۲ معدن مربوط به شهرستان طبس است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی هم اکنون با ۷۴۱ معدن با ذخیره ۷ میلیارد تن، ۱۳ درصد ذخایر معدن کشور را دارد که هم اکنون ۱۳ هزار نفر در این معادن مشغول به کارند.

او تصریح کرد: تنوع مواد معدنی در خراسان جنوبی ۵۷ ماده است که زغالسنگ، منیزیت، سنگ‌های تزیینی، سنگ آهن، خاک‌های صنعتی، دولومیت، مرمریت، طلا، مس و پتاس از مهمترین آن هاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده