تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۳
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۳۰۲۶۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قادری:

برخی بانکها، ترازنامه قابل دفاعی ندارند/ بانک مرکزی برخورد فعالی با بازار ارز دارد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی تلاش دارد به عنوان یک عنصر فعال در حوزه‌های ارزی و پولی ورود کند و سیاست هایش، سیاست‌های انفعالی نباشد.

به گزارش می‌متالز، جعفر قادری، با اشاره به شرایط ارزی موجود و راهکار‌های تثبیت بازار ارز و سیاست‌های بانک مرکزی در این بخش بیان کرد: بانک مرکزی سعی دارد تا برخورد فعالی با بازار ارز داشته باشد. همچنین بانک مرکزی تلاش دارد به عنوان یک عنصر فعال در حوزه‌های ارزی و پولی ورود کند و سیاست هایش، سیاست‌های انفعالی نباشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست‌های بانک مرکزی به نحوی است که قبل از اینکه بخواهد به تحولات بازار عکس العمل نشان دهد، وارد عمل شده و این جهت گیری، جهت گیری درستی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته شاید ایرادات و اشکالات جزئی در کار بانک مرکزی باشد، ولی اینکه بانک مرکزی سعی می‌کند هم بازار داخلی و خارجی ارز را مد نظر قرار داده و ناترازی در حوزه‌های ارزی و ریالی را به اشکال مختلفی تحت کنترل و از ظرفیت گزیر (رسیدگی به ناترازی)، مشکل بانک‌های مسئله دار را حل کند، مفید فایده بوده است.

وی با بیان اینکه برخی از بانک‌ها نمی‌توانند افزایش سرمایه داده و ترازنامه آنها، ترازنامه قابل دفاعی نیست، بیان کرد: اینکه بانک مرکزی اجازه نمی‌دهد این بانک‌ها اضافه برداشتی داشته و اضافه برداشت‌های سیستم بانکی منجر به افزایش حجم نقدینگی شود، جهت گیری‌های درستی است و امیدواریم باعث پیشرفت کار شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت) 

عناوین برگزیده