تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۳۰۲۷۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان هرمزگان مطرح کرد؛

پروژه توازن سرمایه‌گذاری، یکی از مهمترین پروژه‌های وزارت صمت است/ نخستین مجوز شهر شیشه صادر شد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان هرمزگان اعلام کرد که پروژه توازون یکی از مهمترین پروژه‌های ده گانه وزارت صمت است.

به گزارش می‌متالز، «خلیل قاسمی» مدیرکل صمت استان هرمزگان با اشاره به پروژه توازن و سرمایه‌گذاری، این پروژه را یکی از پروژه‌های ده گانه وزارت متبوع با هدف تکمیل و بهره‌برداری از حداکثر ۱۵ هزار طرح سرمایه‌گذاری (اعم از ایجادی و نیمه تمام با اولویت‌ها و پیشرفت‌های مختلف، متناسب با شرایط منطقه و وضعیت تراز ظرفیت محصول در زنجیره ارزش رشته فعالیت) در مناطق ۴ گانه کشور برشمرد.

وی افزود: این پروژه از مهرماه سال ۱۴۰۱ با مسئولیت اجرا توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران آغاز شده که در مرحله نخست با توجه به تقسیم‌بندی شهرستان‌های استان در ۴ منطقه، اطلاعات تمامی طرح‌های اولویت‌دار به‌روزرسانی و پایش و در مرحله بعدی، تمامی طرح‌های پیشنهادی اولویت‌دار در مناطق کمتر برخوردار (مناطق ۱ و ۲) براساس پتانسیل‌های صنعتی و معدنی هر شهرستان احصا، و جهت بررسی به سازمان ایدرو ارسال می‌شود.

مدیرکل صمت استان هرمزگان اضافه کرد: با عنایت به ابلاغ اولویت‌های تامین مالی پروژه توازن سرمایه‌گذاری و ابلاغ تفاهم‌نامه مالی طرح تام با بانک ملی توسط وزارت متبوع، طرح‌های نیمه تمام در شهرستان‌های منطقه ۱ (بشاگرد و سیریک) با دارا بودن حداقل پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد و در شهرستان‌های منطقه ۲ (میناب، رودان، جاسک، حاجی آباد، بستک و خمیر)، با حداقل پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد، امکان بهره مندی از تسهیلات مذکور را خواهند داشت.

صادر شدن نخستین مجوز شهر شیشه در هرمزگان

وی در ادامه با بیان اینکه همه زیرساخت‌های قانونی و فیزیکی برای سرمایه‌گذاری در زنجیره و شهر شیشه در این استان فراهم است، تاکید کرد: نخستین مجوز شهر شیشه صادر شده و این شهر در نشست تخصصی امروز به سرمایه‌گذاران معرفی شد و امکان واگذاری زمین به سرمایه گذاران وجود دارد.

قاسمی ادامه داد: طرح شیشه فلوت در گذشته شروع شده که اکنون افزون بر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دومین طرح کربنات بود که گروه نصاب، تجهیزات و خط تولید وارد استان شده است و در مجموع سرمایه‌گذاری این ۲ طرح بیش از ۳۵ میلیارد تومان می‌شود.

وی اضافه کرد: اشتغال در ۲ طرح آغاز شده افزون بر یک هزار و ۶۰۰ نفر است و اولین مزایده در خصوص زنجیره تأمین مواد اولیه آن‌ها که در بسته سرمایه‌گذاری وعده کرده بودیم هم برگزار شد.

مدیرکل صمت استان هرمزگان با بیان اینکه همه کسانی را که در استان امکان تولید و یا سرمایه‌گذاری در این زمینه دارند دعوت به سرمایه‌گذاری می‌کنیم، تصریح کرد: از سرمایه‌گذاری که با حداقل ۲ نفر قابلیت راه‌اندازی دارد تا کربنات در زنجیره شیشه تعریف شده و هدف در این صنعت واحد‌های خرد، جوانان و کسانی هستند که در زمینه اشتغال مشکل دارند.

تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف در طرح نظارتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان

وی با بیان اینکه از پانزدهم اسفندماه سال ۱۴۰۱ تا ۳۰ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۳۴ هزار و ۸۲۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی در استان صورت گرفته، عنوان کرد: در طرح نظارتی ویژه نوروز، بازرسان این سازمان بیش از ۳۴۸۲۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی به‌عمل آوردند که از این تعداد ۲۲۱۶ پرونده تخلف به ارزش ریالی بیش از ۲۵۷ میلیارد ریال تشکیل و جهت صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

قاسمی مجموع تخلفات کشف شده را ۳۳۲۴ مورد اعلام و خاطرنشان کرد: در این مدت شهروندان ۲۲۹۰ مورد گزارش خود را از طریق سامانه ۱۲۴ دریافت شکایات مردمی به ثبت رسانده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: بازرسان این سازمان در این مدت ۴۶۱۲ گشت مشترک با نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در بازرسی از واحد‌های صنفی و خدماتی برگزار کرده‌اند.

مدیرکل صمت استان هرمزگان همچنین گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحد‌های صنفی اعم از کم‌فروشی، گران‌فروشی، عدم درج قیمت و ... واحد‌های مختلف صنفی مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ در میان گذاشته و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت موارد تخلف را گزارش کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده