تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۱
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۳۰۲۷۰۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

شرط استفاده از مشوق‌های نوسازی مسکن

‌می‌متالز - در حالی که بسته تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده سال گذشته مصوب شد، اما استفاده از این مشوق‌ها برای سازنده‌ها و مالکان واجد شرایط همچنان یک شرط دارد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس خبری که روز گذشته به نقل از معاون وزیر راه وشهرسازی در پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی منتشر شد، شهرداری‌ها مسوول فراهم کردن مقدمات لازم برای اجرای ضوابط جدید مشوق‌های نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده هستند. معنای این موضوع آن است که تا زمانی که شهرداری‌ها این مقدمات را فراهم نکنند امکان استفاده از این مشوق‌ها برای واجدان شرایط، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و عملا ممکن نیست.

مسوولان نوسازی مسکن در وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده اند: انتظار می‌رود تا شهرداری‌ها هرچه زودتر مقدمات اجرای بسته تشویقی را برای بهره‌مند شدن مردم از حق قانونی خود برای نوسازی بافت فرسوده فراهم کنند و در این‌کار سرعت لازم را به خرج دهند. چرا که تنها شرطی که برای اجرای بسته وجود دارد این است که شهرداری‌ها محلات مشمول را مشخص کنند که عمده محلات بافت فرسوده مشمول این بسته هستند. طبق برنامه ریزی، این امیدواری وجود دارد که حداکثر تا پایان خردادماه محلات مشمول بسته ۱۹‌بندی تشویقی توسط شهرداری‌ها احصا و در کمیسیون ماده ۵ استان مصوب شود.

در این راستا، گفته می‌شود که بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده در محدوده‌های مصوب ۳۱ شهر از جمله کلان‌شهر‌های تهران، کرج و تبریز اجرایی شده است، اما هنوز شهرداری‌های سایر شهر‌ها این بسته را در ضوابط ساخت‌وساز شهر خود اعمال نکرده اند. این در حالی است که بیش از ۶ماه از تصویب این بسته مشوق نوسازی مسکن در دولت سپری شده است.

بر اساس تاکید مسوولان نوسازی مسکن در دولت، این بسته زمانی می‌تواند موثر باشد که شهرداری‌ها به عنوان دستگاه اصلی اجرای این بسته نسبت به اجرای این بسته و صدور پروانه ساختمانی بر اساس ضوابط مصوب آن اقدام کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده