تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۰۲۷۱۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

دو مانع مسکن سازی دولتی

‌می‌متالز - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از وجود دو مانع در مسیر ساخت واحد‌های مسکونی دولتی ساز خبر داد.

به گزارش می‌متالز، اکبر نیکزاد با بیان اینکه ۲۸۰‌هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در سراسر کشور در دست اجراست، گفت: تلاطم‌های نرخ مصالح ساختمانی و دستمزد‌ها از مهم‌ترین مشکلات اجرای پروژه‌های ساخت مسکن در کشور است. به گفته وی این دو عامل باعث بروز مشکلاتی برای مردم و همچنین اجرای پروژه‌های ساخت مسکن می‌شود. رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام شده تا پایان سال ۱۴۱۰ نباید هیچ واحد روستایی غیر‌مقاومی در روستا‌های کشور وجود داشته باشد، گفت: همه تلاش ما این است تا این مهم محقق شود و تا پایان سال ۱۴۱۰ هیچ واحد روستایی غیر‌مقاومی نخواهیم داشت.

نیکزاد در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌ها توسط بنیاد مسکن عنوان کرد: بر اساس تاکیدات رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی، بنیاد مسکن به ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی در شهر‌ها نیز ورود کرده است و علاوه بر مسکن روستایی، ۱۰۱‌هزار واحد مسکونی در شهر‌های مختلف کشور در حال ساخت داریم.

نیکزاد با بیان اینکه توان ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور وجود دارد، عنوان کرد: همه تلاش ما این است که به‌رغم وجود این مشکلات، اجازه ندهیم پروژه‌ها با دست انداز مواجه شوند و مردم هرچه سریع‌تر صاحب خانه شوند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده