تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۶
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۰۲۷۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کدام نماد‌ها بیشترین اثر منفی را بر بورس گذاشتند؟

‌می‌متالز - امروز نماد‌های فولاد، فملی و میدکو بزرگان قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل بورس داشتند.

به گزارش می‌متالز، در معاملات روز شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۶۳ هزار و ۶۶۶ واحد نسبت به روز کاری گذشته ریزش کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۴۶ واحد پایین آمد.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افت ۲۹ هزار و ۹۰۱ واحدی در رقم ۷۳۴ هزار و ۸۵۲ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس نیز با ریزش ۹۶۴ واحدی به رقم ۲۷ هزار و ۸۶۰ واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس هم روند نزولی داشت و با ریزش ۵ هزار و ۸۱۶ واحد به سطح ۱۳۱ هزار و ۱۵۰ واحد رسید.

رشد ۲۰ درصدی خروج پول حقیقی از بورس

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای پنجمین روز کاری متوالی منفی شد و ۳ هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز چهارشنبه رشد ۲۰ درصدی داشته است.

امروز نماد فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) بیشترین خروج پول را داشت که ارزش آن ۱۵۱ میلیارد تومان بود. پس از فولاد، نماد‌های خساپا، خودرو، شتران و شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نماد‌های خبنیان، حفارس و فسازان اختصاص داشت.

نماد‌های پیشران

امروز نماد‌های فولاد، فملی و میدکو بزرگان قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل بورس داشتند. در مقابل ما، وملی و ثبهساز بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های وسپهر، آریا و خاور بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند و نماد‌های ساوه، فرود و سپیدار بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نماد‌های پرتراکنش بورس امروز نیز شستا بیشترین تراکنش را داشت و ثبهساز و خساپا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز خاور، فرود و فرابورس بیشترین تراکنش را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، ۵۵ نماد صف خرید داشتند و ۲۸۶ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۱ درصدی نسبت به روز قبل به ۳۷۳ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۰ درصدی به ۳ هزار و ۸۱۴ میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۳۹ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۲ هزار و ۱۶۷ میلیارد تومان بود که ۵۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۸ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۱۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان رسید.

جدول معاملات

در معاملات امروز نماد خساپا (سایپا) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۴۳۲ میلیارد تومان بود.

پس از خساپا، خاور بیشترین ارزش معاملات را داشت و شستا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خودرو و ثبهساز در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) با تعداد ۲ میلیارد و ۴۳۴ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۳۷ سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد ثبهساز و خکمک نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

کدام نماد‌ها بیشترین اثر منفی را بر بورس گذاشتند؟

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده