تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۳۰۲۸۲۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

وضعیت وخیم حامل‌های انرژی نسبت به گذشته

‌می‌متالز - مدیرعامل فولاد خراسان وضعیت حامل‌های انرژی در کشور را هر سال اسفبارتر از سال قبل توصیف کرد و عدم هماهنگی رشد جمعیت با توسعه زیرساخت‌ها را دلیل این شرایط دانست.

به گزارش می‌متالز، طهمورث جوانبخت، مدیرعامل شرکت فولاد خراسان در حاشیه سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار که در هتل المپیک تهران برگزار شد؛ در خصوص اقدامات مجموعه فولاد خراسان ظهارداشت: با توجه به این که شعار سال مهار تورّم و رشد تولید است و از دو قسمت تشکیل شده، اگر اقدامات را هم به دو بخش تقسیم کنیم، برای مهار توّرم سعی کردیم محصولات را با قیمت تمام شده پایین‌تری تولید کنیم تا بتوانیم با قیمت ارزان‌تر در اختیار مصرف کننده قرار دهیم.

مدیرعامل فولاد خراسان افزود: برای اینکه قیمت تمام‌شده پایین‌تر باشد، دو راه پیش رو داریم، راه اول افزایش تولید بوده که موجب کاهش هزینه‌های ثابت می‌شود و دیگری کاهش کل هزینه‌های تولید است.

وی ادامه داد:مقدار افزایش تولید در سال جاری کاملا مشخص است، که خود را ملزم کردیم علی‌رغم محدودیت‌ها که داریم، تغییر محسوسی در تولید داشته باشیم و پیش‌بینی حدود ۲۰ درصد افزایش تولید را داریم.

جوانبخت بیان کرد: امسال ۳۰درصد از محصولاتمان را به صادرات اختصاص دادیم تا نیاز ارزی کشور را پوشش داده و به کشور خدمتی کرده باشیم و برای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان، آیین‌نامه‌هایی را تدوین کردیم تا بتوانیم از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم و همچنین در مناقصه‌ها شرایط مناسبی را برایشان فراهم کردیم.

مدیرعامل فولاد خراسان اظهارداشت: در دنیا زیرساخت‌هایی مثل آب و برق و گاز را دولت تأمین و تضمین می‌کند. تامین زیرساخت‌ها باید دغدغه دولت باشد و تولیدکننده به فکر تولید و توسعه زنجیره در جهت تولید باشد، ولی به دلیل این‌که زیرساخت‌های کشور هم‌پای جمعیّت و کارخانجات رشد نکرده، در زمینه انرژی هر سال وضع اسف‌بارتری نسبت به سال قبل داریم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود چاره‌ای نداریم جز این که در توسعه حامل‌های انرژی نو مشارکت کنیم و استفاده از انرژی‌های خورشیدی و بادی را مدنظر قرار دهیم تا با توسعه زیرساخت‌ها از توقف تولید جلوگیری کنیم.

جوانبخت در پایان درباره تأمین آب مورد نیاز فولاد خراسان تصریح کرد: وضعیت امروز آب منطقه به گونه‌ای است که باید حتما به سمت استفاده از پساب برویم چرا که بارندگی‌ها به خصوص در شمال شرق کاهش یافته است. اقداماتی انجام شده که بتوانیم پساب را جمع‌آوری و استفاده کنیم. کار جمع‌آوری آغاز و بخشی از قرارداد‌های لازم برای جمع‌آوری مویرگی پساب بسته شده است، االبته قرارداد اصلی تصفیه‌خانه هنوز نهایی نشده است که امسال نهایی خواهد شد.

منبع: افق تهران

عناوین برگزیده