تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۳۰۲۸۲۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

جابه‌جایی هفت رکورد در اولین ماه سال ۱۴۰۲

‌می‌متالز - معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان از جابه‌جایی هفت رکورد این شرکت در یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمود لندی، معاون بهره برداری شرکت فولاد خوزستان در حاشیه سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار که در هتل المپیک تهران برگزار شد؛ در خصوص اقدامات فولاد خوزستان در سال جاری اظهارداشت: فولاد خوزستان در ماه اول سال، هفت رکورد تولیدی خود را جابه‌جا کرد و این جابه‌جایی رکورد در تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی بوده است و قدمی محکم برای نشان دادن رشد تولید در سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود. این مجموعه توانست تهدید ناشی از محدودیت در حامل‌های انرژی را به فرصت تبدیل کند و تعمیرات و نوسازی‌های قابل توجهی را در خط تولید خود رقم بزند. مجموعه فولاد خوزستان امیدوار است بتواند سال ۱۴۰۲را با قدرت و ثبت رکورد‌های جدید ادامه دهد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ قرار است پروژه زمزم ۳ با قابلیت تولید ۷/۱میلیون تن آهن اسفنجی شروع به کار کند. این پروژه ظرفیت تولید آهن اسفنجی در فولاد خوزستان را به نزدیک ۶ میلیون تن خواهد رساند و بخش مهمی از نیاز کشور به آهن اسفنجی را تامین خواهد کرد. مجموعه ما در نیمه دوم سال پروژه ۸۰۰ هزار تنی فولاد شمش را افتتاح خواهد کرد و این مقدار به ظرفیت تولید کشور افزوده خواهد شد. راهبری پست ۴۰۰در دستور کار ما قرار خواهد داشت. اسلب عریض هم دربین برنامه‌های سال جاری ما قرار خواهد گرفت و پروژه‌های متعدد دیگری در دستور کار ما قرار دارد.

معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان درباره فعالیّت‌های صادراتی این مجموعه بیان کرد: فولاد خوزستان هر سال صادرکننده نمونه غیرنفتی بوده است و واقعیت این است که اگر میزان صادرات شمش کاهش یافته به خاطر تامین نیاز بازار داخلی است و وظیفه اصلی تأمین نیاز بازار داخلی است و موظفیم نیاز بازار داخل کشور را تأمین کنیم و اگر تولید مازادی وجود داشت قطعاً صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: این صادرات به منظور ارز آوری کشور انجام خواهد شد و فولاد خوزستان در سال گذشته بهترین عملکرد را در زمینه بازگشت ارز به بانک مرکزی داشته و بیش از مقداری که تعهد داشته، ارز وارد چرخه بانک مرکزی کرده و به این شیوه در تأمین ارز برای واردات نهاده دامی و اقلام مورد نیاز دیگر شرکت کرده است.

لندی در پایان خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته توانسیم بیش از ۴۰ درصد برای شرکت‌های دانش‌بنیان قطعات ارائه بدهیم و در حوزه بومی‌سازی فقط در بخش قطعات حدود ۲۰ میلیون یورو صرفه‌جویی کنیم. در کل توانستیم حدود ۹۰میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی داشته باشیم.

منبع: افق تهران

عناوین برگزیده