تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۰
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۳۰۲۸۹۸
سرویس خبر : زمین شناسی

رئیس سازمان زمین‌شناسی کشور خبر داد: اکتشاف بخشی از مناطق کشور با زمین‌شناسان روسیه

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و رئیس این سازمان با بیان این‌که بزرگترین طرح پیمایش زمین‌شناسی به وسعت هشتاد هزار کیلومتر مربع در کشور اجرا می‌شود، گفت: در این طرح علاوه بر استفاده از توانمندی داخلی در بحث نیروی انسانی از همکاری‌های بین‌المللی نیز بهره خواهیم برد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شهیدی خاطرنشان کرد: با توجه به کارنامه خوب کشور روسیه در زمین‌شناسی و اکتشاف در نظر داریم تا بخشی از مناطق را از طریق زمین‌شناسان روسیه اکتشاف کنیم.

به گفته وی؛ در این طرح با پیمایش‌هایی که در مناطق انجام می‌دهیم منابع قابل توجهی از کانسار‌های فلزی مانند آهن، مس، پلی متال‌ها، طلا و ... را اکتشاف می‌کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که در دیواندره استان کردستان با اجرای ژئوفیزیک هوایی منابع قابل توجهی از ذخایر پنهان کانسار آهن را اکتشاف کردیم، تصریح کرد: امیدواریم که این کانسار آهن بتواند در صنایع معدنی استان استفاده شود و در آنجا موجب رشد تولید و کاهش بیکاری شود.

شهیدی افزود: امیدواریم در ادامه طرح پیمایش بتوانیم ذخایر قابل توجهی را در استان‌هایی همچون استان قم، مرکزی، اصفهان، آذربایجان غربی اکتشاف کنیم.

تعداد بازدید : 5

منبع: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

عناوین برگزیده