تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۹
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۰۳۰۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رتبه نخست صدور پروانه‌های اکتشاف در دست خراسان جنوبی

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: استان پارسال از نظر تعداد صدور پروانه اکتشاف رتبه اول را در کشور کسب کرده است.

به گزارش می‌متالز، عباس زاده در شورای معادن خراسان جنوبی، ضمن اشاره به ورود خوب سرمایه گذاران در بخش معدن در پارسال گفت: پارسال ۴۴ پروانه بهره برداری معدنی در استان صادر شده و خراسان جنوبی در تمام شاخص‌های معدنی وضعیت بسیار خوبی در سطح کشور دارد.

او با ذکر این نکته که مزیت برتر خراسان جنوبی در زمینه توسعه اقتصادی، ظرفیت‌های بالای معدنی است، افزود: باید در امسال مباحث مربوط به توسعه بخش معدن را به جد دنبال کنیم.

عباس زاده عنوان کرد: شورای معادن به عنوان بازوی اجرایی هماهنگی‌های لازم برای توسعه استان در بخش معادن فعالیت دارد.

معاون استاندار از خراسان جنوبی به عنوان بهشت معادن کشور یاد کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های لازم استفاده و اقدامات مناسب و شایسته نیز انجام شود تا بتوانیم به جایگاه واقعی معادن در زمینه رونق اقتصادی استان برسیم.

به گفته او؛ امروز نخستین جلسه شورای معادن را با بررسی ظرفیت‌های قانونی استفاده از معادن در سطح استان براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برگزار کردیم.

عباس زاده با ذکر این نکته که حرکت‌های خوبی در استفاده از ظرفیت‌های معدنی در زمینه جهش اقتصادی استان آغاز شده، اظهار امیدواری کرد در امسال با همکاری و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در کشور بتوانیم فرصت‌های ناب و فوق العاده‌ای برای توسعه معادن استان داشته باشیم.

معاون استاندار تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های قانونی بودجه سال استفاده کنیم تا علاوه بر بهره‌مندی بیشتر مردم از ظرفیت‌های معدنی، استان نیز به سمت رشد توسعه هدایت شود.

او با اشاره به ظرفیت‌های قانونی بودجه سال هم گفت: پرداخت سهم ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن هر سه ماه یکبار با اولویت شهرستان‌های داری ظرفیت معدنی از جمله ظرفیت‌های قانونی بودجه امسال است که باید از این ظرفیت در جهت توسعه زیرساخت‌های‌ها و رفع آسیب‌های محیط زیستی استفاده کنیم

عباس زاده عنوان کرد: براساس جز ۶ بند الف تبصره ۱۸ حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نیز تأکید شده است که پنج واحد درصد از ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به حساب استانی پیشرفت و عدالت نزد خزانه داری کل کشور به نام وزارت امور اقتصادی و دارای استان‌های مربوط واریز شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده