تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۰۳۱۴۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

کارخانه فولادسازی مجتمع فولاد غدیر نی ریز راه اندازی شد

‌می‌متالز - آئین راه اندازی کارخانه فولادسازی مجتمع فولاد غدیر نی ریز با حضور جمعی از مسوولین کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد غدیر نی ریز، چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه، آئین راه اندازی کارخانه فولادسازی این مجتمع با حضور سردار دکتر نجار فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع، سردار دکتر ابن الرضا مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح، دکتر مازیار حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، دکتر آقاجانلو مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران، دکتر طهماسبی نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

محسن مصطفی پور مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی ریز در این آئین با اشاره به اقدامات انجام گرفته از مهرماه ۱۴۰۰ تا کنون این اقدامات را بی نظیر توصیف کرد و با قدردانی از تلاش‌های همه همکاران در بخش‌های مختلف پروژه اظهار داشت: ما در مجتمع فولاد غدیر نی ریز با اسم رمز همدلی مشکلات و چالش‌های پیش رو را یکی یکی کنار زدیم و امروز شاهدیم کارخانه‌ای که سال ۸۶ کلنگ آن بر زمین زده شده بود و واحد احیاء مستقیم آن سال ۹۶ به بهره برداری رسیده بود به دست همان ارکان و با اراده‌ای متفاوت راه اندازی شود.

وی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، برگزاری آزمون استخدامی و آغاز ساخت کارخانه گندله سازی را به عنوان اقدامات مهم این مجتمع در ۱۶ ماه اخیر نام برد و افزود در آینده نزدیک پروژه بزرگ انتقال آب خلیج فارس را آغاز خواهیم کرد.

نائب رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد غدیر نی ریز ابراز امیدواری کرد: همان‌طور که در تولید آهن اسفنجی دارای کیفیت برتر هستیم در آینده نیز در فولادسازی برترین خواهیم بود.

دکتر محمد آقاجانلو مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در این آیین با اشاره به اجرای طرح احداث کارخانه فولادسازی غدیر از سال ۸۶ اظهار داشت: این کارخانه سرانجام پس از ۱۶ سال در زمان مدیریت مدیرعامل جدید طی ۱۶ ماه اجرایی شد.

وی طرح فولادسازی غدیر نی ریز را استانی دانست و افزود: احداث واحد فولادسازی غدیر نی ریز یکی از هفت طرح استانی بوده که با سرعت مطلوب اجرایی پروژه توانست امروز به مرحله راه اندازی برسد.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ادامه داد: در بحث اجرایی فولاد غدیر نی ریز کمترین مشکلات قراردادی را در میان طرح‌های فولادسازی داشتیم.

همچنین در ادامه این آیین سردار دکتر مجید ابن الرضا مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح اظهار داشت: فولادسازی غدیر نی ریز یکی از طرح‌های عظیم فولادی کشور است که امروز راه اندازی شد.

وی افزود: مجموعه وزارت دفاع و شخص وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بر سرمایه گذاری در طرح‌های حوزه معدنی و صنعتی تاکید ویژه‌ای داشته و به همین دلایل این وزارتخانه سرمایه گذاری در این حوزه را در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال خواهد کرد.

سردار دکتر مصطفی محمد نجار فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع نیز در ادامه این مراسم عنوان کرد: آهن اسفنجی ۸۰۰ هزار تنی غدیر نی ریز یکی از محصولات با کیفیت زنجیره فولاد را تولید می‌کند که با راه اندازی واحد فولادسازی این شرکت، محصول فولادی با کیفیتی نیز همانند آهن اسفنجی تولید و روانه بازار خواهد شد.

نجار افزود: واحد گندله سازی ۲.۵ میلیون تنی غدیر نی ریز هم با سرعت مطلوبی همانند واحد فولادسازی به بهره برداری برسد تا قدم به قدم به سمت تکمیل زنجیره فولادسازی در این مجتمع نزدیک شویم.

دکتر مازیار حسینی مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر پیش از آیین راه‌اندازی این کارخانه، در دیدار با مدیران، اعضای هیأت مدیره و پرسنل کارخانه غدیر نی‌ریز ضمن تقدیر و تشکر از تلاش­ ها و زحمات دست اندرکاران این پروژه گفت: همان گونه که با پشتکار و پیگیری‌های جدی این طرح عظیم فولادسازی پس از ۱۶ سال به مرحله راه اندازی رسید، باید با تلاش بسیار و همین سرعت و قدرت مسیر حرکت براى رسیدن به بهره‌برداری و ظرفیت کامل طى شود.

دکتر فرهاد طهماسبی نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین ضمن تقدیر از تلاشگران مجتمع فولاد غدیر نی ریز با اشاره به پیشینه تاریخی نی ریز در صنعت فولادسازی اظهار داشت: نی ریز از دیر باز مهد صنعت و فولاد و آهن بوده و بسیار بجاست کا ما نی ریز را به عنوان قطب صنعت فارس و کشور بشناسیم.

وی با قدردانی از اقدامات موثر مجتمع فولاد غدیر نی ریز در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی این اقدامات را حاصل یک مدیریت توانمند، توسعه گرا و معتقد به خدمات اجتماعی عنوان کرد و افزود: از مدیرعامل مجتمع فولاد نی ریز به خاطر مشارکت موثر اجتماعی و ابتکارات خوبی که درایجاد فرصت‌های شغلی داشته اند تشکر می‌کنم.

اهتزاز اَبَر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در میدان ورودی کارخانه با حضور پدر شهیدان سرپوش از دیگر برنامه‌های سفر مسوولین به مجتمع فولاد غدیر بود.

همچنین در این آئین از کارگران نمونه مجتمع فولاد غدیر نی ریز تجلیل و برای ارج نهادن به مقام کارگر، یکی از خیابان‌های اصلی سایت به نام «خیابان کارگر» نامگذاری شد.

منبع: مجتمع فولاد غدیر نی ریز

عناوین برگزیده